Panorāma

Panorāma

Panorāma

Panorāma

«Ludzas Zemei» jāmaksā kompensācija Rēzeknes mēram

Tiesa liek «Ludzas Zemei» maksāt morālo kompensāciju Rēzeknes mēram

 

Strīdā starp Rēzeknes mēru Aleksandru Bartaševiču (“Saskaņa”) un laikrakstu “Ludzas Zeme” tiesa lēmusi par labu mēram. Latgales apgabaltiesas lēmums nosaka, ka no laikraksta ir jāpiedzen 880 eiro, kas pienākas kā morāla kompensācija Rēzeknes mēra ģimenei.

Rēzeknes mērs bija sūdzējies kopumā par 14 “Ludzas Zemes” publikācijām, kuras, viņaprāt, ir nepatiesas.

Laikraksta galvenā redaktore Laima Linuža sola spriedumu pārsūdzēt: “Ja iepriekšējā instancē nosprieda, ka avīzei jāmaksā politiķim un viņa sievai 6000 eiro, tad tagad jāmaksā ap tūkstoti. Tātad rezultāts ir sešreiz labāks. Tomēr mēs pārsūdzēsim spriedumu. Man kā galvenajam redaktoram no savas kabatas būtu, ja šis spriedums paliktu spēkā, jāmaksā. Vai tas ir signāls, ka redaktoriem jāizvairās no asu materiālu publicēšanas?”

Viņa arī aicina žurnālistus apvienoties cīņai par kopīgām vērtībām – demokrātiju, viedokļa paušanas brīvību: “Man šķiet, ka ar tiesībsargājošo orgānu rokām šobrīd tiek ieviesta Latvijā cenzūra. Pret “Ludzas Zemi” vien ierosinātas apmēram piecas krimināllietas. Dažas no tām ir jau tiesā. Tad jau mēs faktiski ne ar ko neatšķiramies no Krievzemes izpratnes par vārda brīvību.”

Laikraksta "Ludzas Zeme" redaktore Laima LinužaRenāte Lazdiņa
    “Visvairāk mani uztrauc tas, ka mēs arvien vairāk tuvojamies sarkanajai līnijai, kad žurnālists varēs runāt aizvien mazāk un baidīsies intervēt cilvēkus,” Latvijas Radio pauda Linuža.

    Jau ziņots, ka Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs ("Saskaņa") un viņa sieva Olga pērn vērsās Rēzeknes tiesā pret reģionālo laikrakstu “Ludzas Zeme”, prasot atsaukt publicētās ziņas un piedzīt 10 000 eiro kompensāciju.

    Zināms, ka Bartaševičs uzskata, ka virknē rakstu informācija esot pausta tendenciozi un vienpusēji, veidojot negatīvu priekšstatu un diskusiju sabiedrībā. Pašvaldības vadītāja ģimene prasīja atsaukt šīs ziņas, un katrs no viņiem arī prasīja piecu tūkstošu eiro kompensāciju.

    Šogad janvārī Rēzeknes tiesa Balvos apmierinājusi Bartaševiča un viņa sieva prasību pret reģionālo laikrakstu "Ludzas Zeme", uzdodot laikrakstam informāciju atsaukt, kā arī par labu mēra ģimenei piedzina 6000 eiro kompensāciju.

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti