Mūsas tilta rekonstrukcijas darbi Bauskā aizsākās pagājušajā vasarā, un trešdien tas piedzīvoja pirmās ugunskristības - slogošanas pārbaudi.
„Šī ir rekonstrukcija, un ļoti daudz kas atkarīgs no vecajiem balstiem, bet tie ir pastiprināti un kaut kāds nezināmības faktors ir, un tāpēc aprēķinu slodze ir pieņemta ar samazinošo koeficentu 0,8,” stāsta būvuzraugs Rūdolfs Gruberts.
Septiņas piecasu kravas automašīnas, kas katra sver ap 40 tonnām, pa jauno tiltu tiek bīdītas gluži kā pa šaha dēlīti.
„Te tas princips ir tāds - mēs pa priekšu izrēķinām, kādām jābūt teorētiskajām ieliecēm, un pēc tam mēģinām viņas samērīt, un ja mums kaut kas nesakrīt, tad skatāmies, kas ir pa vainu, bet pagaidām viss sakrīt tieši tā, kā mēs bijām domājuši,” skaidro SIA''Inženierbūve'' valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis, piebilstot, ka viņa praksē nesakritību arī nav bijis.
No vecā Mūsas tilta ir palikuši tikai balsti, kas papildus nostiprināti, bet viss pārējais uzbūvēts no jauna. 115 metrus garais tilts ir kļuvis platāks, un tagad uz tā būs trīs braukšanas joslas un ietves. Atšķirībā no vecā tilta, jaunakam būs tikai divas sijas, kas esot vispārpieņemta prakse Eiropā.
Būvprojekta autors Ģirts Šķupelis:
„Jo mazāk siju, jo mazāk tādu elementu ko apkalpot un līdz ar to arī vienkāršāka ekspluatācija. - Vai siju skaits var ietekmēt drošību? - Nē, tas nekādā ziņā neietekmē drošību.”
Atskaite par slodzes mērījumiem no SIA ''Inženierbūve'' tikšot saņemta jau nedēļas nogalē, bet tā saucamā tilta pase pēc mēneša. Vairāk nekā 4 miljonus eiro vērtais projekts pilnībā tiks pabeigts oktobrī, bet jau nākamās nedēļas sākumā transporta kustībai tiks atvērta viena josla.