Panorāma

Atceļ pabalstu griestus

Panorāma

48% Latvijas iedzīvotāju gatavi ziņot par korupciju

Novieto pirmo stacionāro fotoradaru

Testa režīmā pie Varkaļu kanāla darbu sāks fotoradars

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Uz Ventspils šosejas pie Varkaļu kanāla Ceļu satiksmes drošības direkcija otrdien sāk uzstādīt stacionāros fotoradarus. Šī vieta ir viens no tā dēvētajiem melnajiem punktiem - pēdējos gados šajā ceļa posmā reģistrēti 39 ceļu satiksmes negadījumi un 14 cietušie. Sākotnēji gan šis fotoradars, gan pārējās ierīces, kuras uzstādīs pakāpeniski, darbosies testa režīmā, bet reāli ātrumu sāks kontrolēt pēc tam, kad būs noslēgušās visas pārbaudes.

Autobraucēju reakciju – neapmierinātu signalizēšanu – izraisīja tas, ka uz Ventspils šosejas pie Varkaļu kanāla tiek uzstādīts stacionārais fotoradars. Nelielā kastīte četrus metru augsta staba galā fiksēs transportlīdzekļu braukšanas ātrumu abos virzienos. Ceļu satiksmes drošības direkcija cer, ka tas uzlabos negadījumu statistiku šajā tā dēvētajā melnajā punktā.

Ceļu satiksmes drošības dienesta (CSDD) direktora vietnieks Ģirts Rorbaks norāda, ka ceļa posmā pie Varkaļu kanāla raksturīga transportlīdzekļu manevrēšana, te ir gan daudz auto, gan cilvēki, piemēram, makšķernieki, atpūtnieki, gājēji.

Arī pārējās vietas, kur līdz pavasarim paredzēts uzstādīt kopumā 16 fotoradarus, izvēlētas, izvērtējot negadījumu statistiku, arī posmos, kur ceļu policistu darbošanās varētu radīt avārijas situācijas. CSDD cer, ka ceļu satiksmes drošība pēc stacionāro radaru atgriešanās uzlabosies.

"Ja nav radara, vidējais ātrums pieaug par 3-4 kilometriem stundā, ceram, ka tas te tā arī samazināsies. Bet galvenais - nebūs agresīvi ātruma pārkāpēji, tā sakot - izlecēji no plūsmas, plūsma būs prognozējama, nebūs negaidītu manevru un pārkāpēju, kas ir lielākā bīstamība," saka Rorbaks.

CSDD uzsver, ka šoreiz radari nav naudas pelnīšanas avots, un tam piekrīt arī mērierīču piegādātāja un uzstādītāja – SIA „Reck” – valdes priekšsēdētājs Viesturs Kaģis:

"Šeit neviens neslēpjas krūmos, brīdinājuma zīmes, ka šeit ir radars un filmēšana, jau ir uzstādītas. Tas ir savādāks projekts, vērsts uz preventīviem pasākumiem. Arī analizējot darbību un sadarbojoties ar Niderlandes ražotāju, secinājām - labāk pasargāt autovadītāju, nekā viņu sodīt. mēs nepelnām, mēs tikai uzstādām radarus un apkalpojam."

Ceļu satiksmes drošības direkcija sola – radarus izvietos tiešām bīstamos punktos un par katru iepriekš brīdinās ceļazīme.

Direkcijas mājaslapā atrodamā karte ar radaru izvietojumu satiksmes ekspertu Paulu Timrotu pārliecinājusi, ka šoreiz mērķis tiešām ir vēlme mazināt negadījumu skaitu.

„Jā, kaut vai šis [pie Varkaļiem] ir acīmredzami labs punkts (..) Man vispār prieks, ka sabiedrība to ir izcīnījusi. Iepriekšējā reizē, kad fotoradari bija diezgan šķībi uzstādīti un ļoti liela daļa cilvēku bija neapmierināti ar to, tad šoreiz man šķiet, ka tiešām būs labi (..) Šajā reizē process ir 10x caurspīdīgāks nekā iepriekš,” priecīgs ir Timrots.

Jaunais fotoradars 10 līdz 15 dienas darbosies testa režīmā. Tas kontrolēs abos virzienos braucošos auto, atļautais braukšanas ātrums šeit ir 90 kilometri.

Tuvākajā laikā pirmās kārtas ietvaros pēc līdzīgas kārtības paredzēts sākt uzstādīt pārējos 15 stacionāros fotoradarus. Bet kopumā uz Latvijas ceļiem radaru skaits sasniegs simtu.

Direkcijas mājaslapā atrodama karte ar visu 20 radaru plānoto izvietojumu. Pagaidām gan piegādāti tikai 16 stacionārie fotoradari un tos plānots pabeigt uzstādīt nākamā gada sākumā. Trūkstošo četru piegādātāji vēl jāatrod iepirkuma konkursā. Radaru darbības sākums netiks turēts slepenībā – sabiedrība būs par to informēta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti