Talsu svītru kods ir 11 dažādu krāsu toņu un 31 dažāda biezuma līniju secīgi izvietots nedalāms salikums. Talsi to patentēja kā atpazīstamības zīmi, taču pirms diviem gadiem sāka izmantot jaunu vizuālo identitāti. Talsinieki ar to nebija mierā.
Domubiedru grupā darbojās dažādu jomu profesionāļi. Viņiem pievienojās arī reklāmists Ēriks Stendzenieks, kuru, kā viņš saka, uzjundījis svēts sašutums, ieraugot, ka brīnišķīga zīmola paraugs un sauklis "Ieaud savu stāstu" nomainīts pret vārdiem "Drosme. Jēgpilnums. Cilvēcība".
"Tas ir nevis stāsts par tevi, talsinieku, novadnieku vai viesi, bet tas ir par mums, cik mēs te jēgpilni, cik mēs te cilvēcīgi un drosmīgi. Un reklāmā man nekad nav patikusi plika lielīšanās," klāstīja Stendzenieks.
Sākotnējās sarunas ar pašvaldību nav bijušas vieglas, taču Stendzenieks to tēlaini raksturoja kā dažāda rakstura kurzemnieku satikšanos uz šauras laipas, kur neviens nav gribējis pakāpties atpakaļgaitā.
Pirmo reizi viņa karjerā projekts bijis nevis dizainisks, bet diplomātisks. Pēc tikšanās ar reklāmistu deputāti vienbalsīgi piekrita brunča brīvlaišanai.
"Mans uzdevums bija parādīt, ka talsinieki to lietoja, lietos un visdažādākajos veidos, sākot ar karogiem, turpinot ar auskariem un beidzot tu vari savu pūdeli nokrāsot kaut vai strīpainās krāsās. To nevienam nevar aizliegt – tas notiek un tas notiks," sacīja reklāmists.
Iniciatīvas "Atdodiet brunčus" aizsācēja Jolanta Derkevica-Pilskunga atzina: "Bezgala priecīgi esam, mūsu sirds gavilē, un mums šķiet, ka Talsi ir atguvuši krāsas. Šķiet, ka cilvēki ir smaidīgāki palikuši. Un mēs vairs nebūsim zaļā skolas tāfele."
Talsu brunča brīvlaišana prasījusi vairākus mēnešus, jo paralēli strādājusi arī pašvaldības sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļa, lai radītu saturu.
Brunča krāsas jau redzamas tūrisma norādēs un tuvākajā laikā tas parādīšoties arī citos košos vizuālos elementos.
Aprīļa beigās darbu sāks mājaslapa, kurā bez maksas un saskaņošanas ikviens iedzīvotājs un uzņēmējs savām vajadzībām varēs lejuplādēt brunča versijas dažādos formātos un īpašā rīkā ģenerēt savu unikālo Talsu kodu.
"Šobrīd tiešām mēs darām visu, lai mēs daudz aktīvāk varētu šīs iespējas piedāvāt, par šo iespēju informēt – gan iedzīvotājus, gan uzņēmējus. Iedrošināt to darīt, jo tā pamatbūtība jau ir tāda, ka bruncis būs tik dzīvs, cik mēs katrs viņu pats arī ikdienā lietosim," atzīmēja Talsu novada pašvaldības mārketinga speciāliste Dana Felkere-Bērziņa.
Lai gan mērķis ir sasniegts, domubiedru grupa "Atdodiet brunčus" turpinās pastāvēt, un tā jau strādā pie idejas, ka nepieciešams kvalitatīvs ieraksts Talsu himnai. Top arī citas idejas, piemēram, paredzēts, ka turpmāk reizi gadā varētu notikt pat Brunča svētki.