Šonedēļ Talsu pamatskolā viesojas projekta dalībnieki no Itālijas, Turcijas, Rumānijas un Polijas, lai kopā ar Talsu jauniešiem piedalītos radošās darbnīcās, ekonomikas olimpiādē un izglītojošās ekskursijās. Projekta laikā jaunieši pastiprināti apgūst matemātiku, informācijas tehnoloģijas, ekonomiku, mākslu un svešvalodas. Īpaša nozīme tiek piešķirta dažādu kompetenču attīstībai, lai iegūtās zināšanas varētu pielietot dzīvē.
Dalībniece no Polijas atzīst, ka dalība starptautiskos projektos rada lielākas izredzes iekļūt labākās skolās.
“Viena no mūsu meitenēm jau teica, ka viņa grib būt grāmatvede, ekonomiste. Tad viņa jau ir apguvusi tik daudz, ka viņa jūtas stipra sākt to visu darīt jau tagad,” vērtē projekta koordinatore Lolita Lipska-Meijere. To apstiprina projekta dalībniece Žanete Viese no Latvijas: “Manuprāt, man šīs zināšanas varētu noderēt tālāk, atrodot darbu vai pat arī šeit skolā pildot kādus citus darbus”.
Kā uzsver projekta koordinatore, šobrīd Eiropas skolēniem ir svarīgi apgūt ne tikai pamata zināšanas obligātajos skolu priekšmetos, bet izglītoties emocionāli un veicināt sadarbību dažādu tautu vidū. Tas ir viens no galvenajiem projekta mērķiem. Tā kā visas aktivitātes, arī olimpiādes, ir angļu valodā, jaunieši atzīst, ka ir uzlabojuši savas prasmes svešvalodā. “Es domāju, ka šis projekts ir labākais, kas noticis manā mūžā. Esmu sākusi runāt angliski, un man liekas, ka man iet aizvien labāk,” atzīst projekta dalībniece no Rumānijas Anamarija Kirica.
Starp projekta apmaiņas nedēļām, kad jaunieši tiekas kādā no dalībvalstīm, notiek smags un nopietns darbs mājās. Tiešsaistē tikušas rakstītas lugas, sadalītas lomas, lai tiekoties tās varētu iestudēt konkursam. Jaunieši rēķinājuši ekonomikas uzdevumus, veidojuši budžetu un sastādījuši plašu vārdnīcu ar ekonomikas terminiem. “Kad dodas ekskursijās, skolēni paši saplāno, izdomā, cik uz cilvēku vajag naudu tērēt, un tad realizējam šīs ekskursijas,” pauda Lipska-Meijere.
Projektā aktīvi iesaistījušies visi Talsu pamatskolas audzēkņi, uzņemot ārzemniekus savās ģimenēs, dekorējot skolu, sagatavojot priekšnesumus un palīdzot projekta dalībniekiem.