Dienas ziņas

Ar Covid-19 saslimuši LR vēstniecības darbinieki Ēģiptē

Dienas ziņas

Minimālais ienākumu līmenis neatbilst Satversmei

Kāpēc svētkos nestrādāja pārbrauktuve

Svētkos Ķegumā autobraucējus pārsteidz nestrādājoša dzelzceļa pārbrauktuve

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

54 ceļu satiksmes negadījumi visā Latvijā Līgo dienā un Jāņu naktī – tāda ir šī gada svētku statistika. Negadījumos cietuši deviņi cilvēki, tajā skaitā pieci velosipēdisti. Taču Jāņu vakarā kāds vērīgs autovadītājs Ķegumā uz dzelzceļa pārbrauktuves fiksējis bīstamu situāciju, kas kādam nevērīgākam vai agresīvākam šoferim varēja beigties ļoti nelāgi, -  nestrādāja pārbrauktuves luksofors un barjera.

Vērīgi autovadītāji apstājušies pie dzelzceļa pārbrauktuves, gaida, jo redz tuvojošos vilcienu. Gaida, lai gan ne luksofora sarkanais aizliedzošais signāls, ne barjera netraucē pārbraukt sliedes.

Tikai brīdī, kad vilciens jau šķērso pārbrauktuves zonu, aizliedzošie signāli iedarbojas.

 Šādu situāciju 23. jūnija vakarā Ķegumā fiksējis autovadītājs Mārtiņš Lasis.

Ceturtdien Ķegumā viss darbojas. Sarkanais signāls deg, barjera nolaista jau krietnu laiku iepriekš, pirms vilciens parādās pie pārbrauktuves.   

Uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” norāda – Ķeguma pārbrauktuve svētku dienās nav bijusi sabojājusies. Taču tā kā Ogrē nav darbojusies viena no pārmijām, Ķegums kļuvis par situācijas atrisinājumu.

“Lai neradītu liekus kavējumus dzelzceļa satiksmei, tika pieņemts lēmums vienu no vilcieniem sūtīt pa tā saukto nepareizo ceļu jeb pretējā virzienā, un tādā gadījumā nedarbojas dzelzceļa pārbrauktuves signalizācija, kas nodod signālu pārbrauktuvei, lai tā laicīgi slēgtos ciet,” skaidroja AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāve Ella Pētermane.

Tātad šādās situācijās pārbrauktuve automātiski noslēdzas tikai brīdī, kad vilciens jau tai ir blakus.

“Latvijas dzelzceļā” gan norāda, ka apdraudējums satiksmei ir minimāls.

“Vilciena mašīnistam tiek izdots brīdinājums  pārbrauktuvei tuvoties ar ātrumu 20 km/h, tādos gadījumos gan autovadītāji var laikus pamanīt tuvojošos vilcienu, gan mašīnists var paspēt nobremzēt, ja tomēr ir kāds šķērslis uz pārbrauktuves,” norādīja Pētermane.

Ķegumieši ievērojuši, ka brīžos, kad pārbrauktuve nestrādā, parasti satiksme tiek regulēta.

Ķeguma pārbrauktuve atņēmusi dzīvības vairākiem cilvēkiem. 2006. gadā uz pārbrauktuves vilciens sadūrās ar traktoru un traktorists mira notikuma vietā, bet 2017. gadā uz pārbrauktuves tieši pirms vilciena izbrauca vieglā automašīna un bojā gāja abi cilvēki, kas atradās auto. 

Kāpēc šoreiz nav norīkots kāds darbinieks, kas jau laikus varētu autovadītājus brīdināt par tuvojošos vilcienu, “Latvijas dzelzceļam” atbildes nav. Taču uzņēmums varētu izvērtēt iespēju tieši pirms pārbrauktuves novietot zīmi “Stop”, kas nozīmē, ka neapstājoties tālāk braukt aizliegts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti