Jau iepriekš izskanējušas bažas, ka konkursa prasības izstrādātas tā, ka peļņu nesošais bizness varētu palikt uzņēmumam, kas mikroautobusu pārvadājumus nodrošina jau patlaban - pilnsabiedrībai "Rīgas mikroautobusu satiksme", kuras īpašnieki bija saistīti ar Rīgas domes varas partiju.
RS pārstāvis Viktors Zaķis Latvijas Radio raidījumam “Pēcpusdiena” skaidroja, ka konkursa nolikumā ir daudz prasību, lai garantētu klientiem paaugstināto komfortu un arī atbilstību Latvijas likumiem un drošības prasībām, “tās nav kaprīzes”.
Konkursā ir divi pretendenti, kas jau apgāž to, ka nolikums piemērots tikai vienam pretendentam, pauda Zaķis.
Pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme” piedalās konkursā, un tās pārstāve Maija Lazdiņa raidījumam “Pēcpusdiena” pauda, ka konkursa prasības ir pamatotas. Uzņēmums pašlaik startē līdzīgos konkursos arī Lietuvā un Igaunijā, kur ir līdzīgas prasības.
Konkursā piedalās arī Liepājas Autobusu parks kopā ar uzņēmumu “Nordeka”. Liepājas Autobusu parka valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns savukārt raidījumam "Pēcpusdiena" sacīja, ka lielākās šaubas izraisa prasība, ka pretendentam jābūt milzu pieredzei – pretendentam regulārajos pasažieru pārvadājumos trīs gadu periodā bijis jānobrauc vidēji 14 miljoni kilometru ik gadu.
Uzņēmumu, kuriem ir šāds nobraukums, Latvijā ļoti maz, “secinājumu izdariet paši”, norādīja Krongorns. Piemēram, Liepājas Autobusu parkam vidējais gada nobraukums ir 12 miljoni gadā, tāpēc tas varēja startēt konkursā tikai kopā ar citu pārvadātāju – “Nordeka”, kas viena pati arī nekvalificējās.
Bauskas pasažieru pārvadātāja "Aips" valdes loceklis Uldis Kolužs raidījumam pauda, ka Latvijā vēl vairāki autobusu parki varētu startēt konkursā, ja nebūtu šo 14 miljonu kilometru prasības. Kolužs arī piekrita, ka pārvadājumi Rīgā, kur dzīvo teju puse valsts iedzīvotāju, protams, ir iekārojams kumoss.
Jau ziņots, ka Liepājas Autobusu parks par konkursu arī iesniedza sūdzību Iepirkumu uzraudzības biroja, kas savu galavārdu vēl nav pateicis.