Stingrāku noteikumu dēļ sarūk mopēdu vadītāju apliecību ieguvēju skaits

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Kopš pagājušā gada krietni sarucis mopēdu vadītāju apliecību ieguvēju skaits, tomēr vērojams, ka pieaudzis to topošo mopēdu vadītāju skaits, kuri braukšanas prasmes apgūst pie instruktoriem. Iemesls – likuma izmaiņas mopēdu vadīšanas eksāmenu kārtībā.

Stingrāku noteikumu dēļ sarūk mopēdu vadītāju apliecību ieguvēju skaits
00:00 / 03:21
Lejuplādēt

Pirms likuma izmaiņām, lai iegūtu AM kategorijas jeb mopēda vadītāja apliecību, pietika ar nokārtotu teorijas eksāmenu un braukšanu figūru laukumā. No pagājušā gada aprīļa spēkā stājās mopēdu vadīšanas eksāmeni arī ceļu satiksmē. Kā skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris – topošie mopēdu vadītāji izvērtē savas braukšanas prasmes, tāpēc mazāk cilvēku izvēlas kārtot mopēdu vadīšanas eksāmenus.

"Rekordskaits mums bija tieši 2018. gadā, kad tiesības ieguva vairāk nekā 1500 cilvēku. Jāsaka, ka šis cipars ir mākslīgi palielināts, jo bija šī situācija, ka no 2019. gada būs jākārto braukšana arī ceļu satiksmē. Šī informācija netika slēpta.

Protams, ka tie cilvēki 2018. gadā, kuriem vispār bija doma par mopēda vadītāja apliecības iegūšanu, tad nu steidzās iegūt šīs mopēda vadītāja apliecības.

Ja mēs skatāmies uz pēdējiem gadiem, tad 2019. gadā aptuveni 600 cilvēku ir ieguvuši apliecības. Šogad līdz šodienai tādi ir bijuši 500," stāstīja Teteris.

Lai arī apmācības autoskolās nav obligātas, novērojams, ka topošie vadītāji vairāk sākuši apgūt gan ceļu satiksmes noteikumus, gan pilnveido braukšanas prasmes figūru laukumā un satiksmē pie instruktoriem.

"Mēs arī redzam pozitīvās tendences eksāmenu kārtošanas statistikā.

Ja, piemēram, 2018. gadā, kad eksāmens nebija jākārto ceļu satiksmē, bija tikai laukums – ar pirmo reizi šo eksāmenu nokārtoja 73% cilvēku no visiem kārtotājiem. 2019. gadā tie bija tikai 30%, tad 2020. gadā jau 41% ar pirmo reizi sekmīgi nokārto šo vadīšanas eksāmenu. Tas arī liecina, ka attieksme sabiedrībā ir mainījusies. Cilvēki jau nopietnāk gatavojas šim eksāmenam un ir gatavāki to arī nokārtot," norādīja Teteris.

Instruktors Dmitrijs Krutiks apstiprina, ka topošo motorolleru vadītāju pieaugums ir manāms. Viņš norādīja, ka pašlaik tā ir vecāku atbildība par to, cik sagatavota satiksmei ir viņu atvase. Braukšanas nodarbības satiksmē ir ļoti nozīmīgas.

"Šobrīd, protams, AM kategorija paliek daudz populārāka. Tehniski, lai apgūtu [braukšanu ar] motorolleru, kursantam pietiks ar divām, trim braukšanas nodarbībām pa laukumu. Lai pabrauktu pa pilsētu, viņam nedaudz vairāk vajag nodarbību.

Kā jau es teicu – vecāki jau pārsvarā pieņem to lēmumu, vai nu bērns brauks vairāk vai nebrauks," sacīja instruktors.

Viņš piebilda, ka līdz šim mācību laikā nav notikuši ceļu satiksmes negadījumi, arī CSDD eksāmenu laikā nav.

Topošie mopēda vadītāji var izvēlēties - eksāmenu kārtot ar savu vai ar CSDD mopēdu. Teteris pastāstīja, ka lielākā daļa jeb gandrīz divas trešdaļas pērn un 60% vadītāju šogad līdz šim priekšroku devuši CSDD piedāvātajiem mopēdiem.

Braukšanas eksāmens notiek tikai apdzīvotās vietās un ilgst apmēram 25 minūtes. Tā laikā notiek tikai pamatiemaņu pārbaude, piemēram, priekšrocību ievērošana dažādās satiksmes situācijās, sadarbība ar citiem satiksmes dalībniekiem, kā arī intervāla un distances ievērošana.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti