Stāvparku projektu ieceres Rīgas nomalēs pagaidām neattīstās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Pašvaldības dotā iespēja nolikt auto bezmaksas stāvvietā un uz Rīgas centru braukt ar autobusu ir tik neizdevīga, ka nedēļā to izmanto aptuveni 10 šoferi. Izskatās, ka pirmais šāds projekts vairāk vajadzīgs pašai pašvaldībai, lai testētu e-talonu izmantošanu ārpus sabiedriskā transporta. Nopietni attīstīt autoparkus pilsētas pievārtē Rīgas pašvaldība pagaidām negrasās.

Vīzijas par īpašām autostāvvietām, no kurām Rīgā strādājošie varētu mērot ceļu uz centru sabiedriskajā transportā, pašvaldībā sāka zīmēt pirms 10 gadiem. Decembrī domes darbinieki svinīgi atklāja pirmo stāvparku (tā latviski pieklājas saukt park&ride stāvlaukumus). Par stāvparku nodēvēta četru stāvu autostāvvieta pie nesen uzceltajām pašvaldības daudzstāvu mājām Pļavniekos, Ulbrokas ielā. Tā būvēta jauno māju iedzīvotājiem, taču tikai trešā daļa no teju 700 vietām ir aizpildīta. Tādēļ atlikušās vietas piedāvātas bez maksas autobraucējiem no Ogres, Salaspils vai no jebkuras citas vietas, ja viņi vismaz divas reizes dienā būs izmantojuši pilsētas sabiedrisko transportu.

Lai izmēģinātu, kā sistēma strādā, sāku ar zvanu "Rīgas satiksmei". Lai iebrauktu, neder dzeltenais e-talons, nepieciešams zilais, kuru katrā veikalā nepārdod. Pielieku to pie lasītāja, barjera paceļas un iebraucu stāvparkā.

Apkārtējo māju iedzīvotāji man stāsta, ka no Pierīgas tikpat kā neviens šeit mašīnu netur. Naktī mašīnu kļūst vairāk, kas nozīmē, ka pamatā stāvparku izmanto blakus namos dzīvojošie, kuriem par vietu jāmaksā 20 latu mēnesī.

Sastopu vairākus šoferus, kuri uz darbu no šejienes brauc nevis ar sabiedrisko transportu, bet ar auto. Vīrietis uzskata, ka arī vieta stāvparkam nav piemērota, jo blakus nav veikali. Tas nozīmē, ka cilvēkiem tīkliņi ar iepirkumiem jāvadā autobusā.

Pietura ir pie paša stāvparka. Uz pilsētas centru ved četri autobusi, tie kursē no vienas līdz četrām reizēm stundā. Diemžēl manā e-talonā ir tikai mēnešbiļete trolejbusiem un tramvajiem, līdz ar to jāmēro vairāki simti metru līdz trolejbusu pieturai. Papildināt e-talonu pie stāvparka pašvaldība nepiedāvā.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis skaidro, ka atšķirībā no dzeltenā e-talona, kas ir parastāks, zilais ir izmantojams atpazīšanai stāvparkā. Viņš neliedzas, ka auto novietošana Ulbrokas ielas stāvparkā un braukšana tālāk ar autobusu autovadītāju vidū nav populāra. "Rīgas satiksmes" pārstāvis klāsta, ka tikpat kā nekādi ieguldījumi projektā nebija vajadzīgi. Stāvlaukums jau bija uzcelts, būvējot dzīvojamās mājas.

Vicemērs Andris Ameriks paziņojis, ka līdzīgu autostāvvietu pašvaldība izbūvēs pie tirdzniecības centra "Dole". Pārējie stāvparku projekti ir iesaldēti, apliecina Zaķis.

Kaut gan iedzīvotāji man minēja, ka Ulbrokas ielas stāvlaukumā pacēlāju sistēma mēdz ķerties, ārā no stāvvietas tieku un par auto turēšanu nav jāmaksā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti