Stājas spēkā jaunas prasības alkoholisko dzērienu reklāmām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Piektdien stājas spēkā grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kuri rada labvēlīgus priekšnoteikumus alkohola patēriņa ierobežošanai, īpaši attiecībā uz nepilngadīgām personām, informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Noteikts, ka alkoholisko dzērienu reklāmā turpmāk būs ietverama informācija, kas brīdina sabiedrību par alkohola lietošanas negatīvo ietekmi, kā arī informē par alkoholisko dzērienu pārdošanas, iegādāšanās un nodošanas aizliegumu nepilngadīgām personām. Šādai informācijai atvēlami vismaz 10% no konkrētās reklāmas apjoma.

Kā to norāda pētījumi, alkoholisko dzērienu patēriņš jauniešu vidū Latvijā joprojām ir viens no augstākajiem Eiropas Kopienas valstīs, tāpēc grozījumiem ir būtiska loma, lai risinātu nozīmīgas sociālas problēmas.

Sākot ar 2014.gada 1.jūliju, alkoholisko dzērienu nevarēs reklamēt, izmantojot vides reklāmu. PTAC atgādina, ka saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likumu alkoholu ir aizliegts reklamēt arī izglītības un ārstniecības iestādēs un uz šo iestāžu ēkām un būvēm, uz vēstuļu korespondences un pasta sūtījumiem, uz grāmatu žurnālu, laikrakstu un to pielikumu ārējām lapām, kā arī uz sabiedriskā transporta līdzekļiem un tajos.

Viena no PTAC darbības jomām ir reklāmas uzraudzība, tostarp alkoholisko dzērienu reklāmas jomā.

Kā ziņots, Saeimas deputāti 20.jūnijā trešajā, galīgajā, lasījumā pieņēma grozījumus Alkohola patēriņa likumā, lai mazinātu alkohola patēriņu jauniešu un bērnu vidū.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti