Padures pamatskolā šonedēļ sastopami vien 5. līdz 9. klašu audzēkņi, kas ir 35 jeb puse no kopējā izglītojamo skaita, kuri klātienē apgūst jauno vielu. Piektdienas pēcpusdienā viņi uz nedēļu dosies mājās, līdzi saņemot patstāvīgo darbu mapes un pārtikas pakas. Savukārt pirmdienas rītā uz mācībām skolā atgriezīsies sākuma klašu un profesionālās ievirzes audzēkņi.
Šāda dalītā plūsma pa nedēļām pašlaik esot pats optimālākais risinājums klātienes mācību nodrošināšanai bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
“Mums šis modelis darbojas no rudens, un tas sevi ir pierādījis kā racionālu, lietderīgu un labu šajos apstākļos. Protams, ideālajā variantā būtu labi, ja visi bērni būtu uz vietas, bet tad mēs nevarētu nodrošināt nepieciešamās distancēšanās prasības,” pastāstīja Padures pamatskolas direktors Linards Tiļugs.
Lai gan skolā ikdienā tiek ievēroti epidemioloģiskie drošības pasākumi, tomēr darbu klātienē apdraud Covid-19 izplatības iespējas. Kā atzīst pedagogi, īpaša nedrošība rodoties katru pirmdienu, kad pēc nedēļas prombūtnes no dažādām Kurzemes vietām ierodieties audzēkņi.
“Mēs katru soli mēģinām apdomāt, kad nākam skolā iekšā, par savu piesardzību. To pašu prasām arī bērniem – tās ir maskas un roku dezinfekcija,” pastāstīja Padures pamatskolas skolotāja Vita Levica.
To apliecināja arī pamatskolas sociālā pedagoģe Gundega Ausmane: “100 % droši mēs nejūtamies pilnīgi nemaz. Mums brauc bērni no Sabiles, no Liepājas, no vairākām vietām.”
Pēc līdzīga modeļa pašlaik strādā arī Mežupes pamatskola Priekules novadā. Skolas direktore Anitra Šneidere gan uzskata, ka mācības klātienē šobrīd no drošības viedokļa nebūtu nepieciešamas.
“Mēs uzskatām, ka būtiskāk šobrīd ir pasargāt bērnus, skolotājus un pārējo personālu šajā situācijā.
Ja viņi arī neapgūs kādu tēmu, mēs esam gatavi arī jūnijā strādāt, tieši tāpat kā pārējās skolas. Ja ir šāds uzstādījums valstī, ka mums ir jāstrādā klātienē, tad mums ir jānodrošina kaut kādas garantijas,” sacīja Šneidere.
Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (Jaunā konservatīvā partija) saka – par to tiekot domāts: “Šobrīd mēs domājam arī par atbalstu speciālās izglītības skolotājiem, tāpat kā pirmskolas izglītības skolotājiem. Un, protams, ir sarunas par iespējamo testēšanu.”
Šobrīd Latvijā no 54 speciālās izglītības iestādēm karantīna noteikta vienā no skolām.