4. studija

Kad beidzot tiks ierīkota gājēju pāreja Ozolciema ielā?

4. studija

4. studija

Kā tiek īstenots solījums par Kr.Barona ielu kā zaļāko ielu Rīgā?

Solītā Barona ielas apzaļumošana izpalikusi – koku un krūmu vietā dubļi

Krišjāņa Barona iela būšot zaļākā iela Rīgā – ar šādiem solījumiem lielījās Rīgas domes Mājokļu un vides departaments. Taču šie solījumi vismaz pagaidām nav vainagojušies panākumiem – ielā nav iestādīts tik daudz koku, cik sākotnēji solīts. Arī ar to aizvietotājiem – krūmiem – nav veicies. Tie vairākkārt esot stādīti, taču to mūžs bijis īss – mašīnas visas dobes izbraukājušas un no krūmiem nekas pāri nav palicis.

"Stāv vāze tukša. Vai tas ir skaisti? Nu nav. Mēs tā gribam pieradināt, ka tur būs dzīvi koki, dzīvi krūmi," tā pirms laika par K.Barona ielas apzaļumošanas plāniem stāstīja Mājokļu un vides departaments Anatolijs Aleksejenko.

Taču K.Barona ielas posmā pie Artilērijas ielas tā vien šķiet, ka solīto koku un krūmu vietā tā tikko ir novākta kartupeļu raža – viss automašīnu izbraukāts un dubļains.

Vēl nesen stāstīts, ka tikšot iestādīt 100 koki – tā vietā vien 51.

"Jāsaprot, ka Rīgas vēsturiskajā centrā ir ļoti blīvs apakšzemju komunikāciju izvietojums. Tas nozīmē to, ka šiem kokiem, lai tie spētu augt, izdzīvot un sakņoties, ir nepieciešams diezgan liels brīvais laukums zem zemes. Atrokot, veicot šīs ielas seguma nomaiņu, tika konstatēts, ka reālā situācija atšķiras no topogrāfijas," sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Tātad kokus iestādīt nevarēja, jo kaut kad blakus tiks veikti plaši būvniecības darbi. Bet kāpēc kokiem paredzētās dobes ir tukšas? 

"Tā vietā ieplānoja krūmus, doma bija laba, bet tas izpildījums ne pārāk labs, jo Satiksmes departaments savukārt ieplānoja starp krūmiem stāvvietas," sacīja SIA "Rīgas meži" valdes loceklis Uldis Zommers.

Krūmi vairākkārt ir stādīti, taču to mūžs bijis gaužām īss. Mašīnas visas dobes izbraukājušas krustu šķērsu, un no krūmiem pāri nekas nav palicis.

"Ir tā, ka pilsēta mums ir lūgusi šo darbu izdarīt. Mēs to esam izdarījuši tādā veidā, kā paredzēja arhitekta izvirzītie nosacījumi. Un tagad pilsētai ir jādomā tālāk, kā rīkoties šajā situācijā. Vai nu stāvvietas vai nu krūmi, jo abi kopā šeit funkcionēt nevar," piebilda Zommers.

Bet tā vietā, lai pieļautu domu, ka izprojektētais ielas posms nav diez ko veiksmīgs, vainīgi ir tikai autovadītāji.

"Šis Barona ielas posms ir diezgan neveiksmīgs tā iemesla dēļ, ka šeit kaut kādu iemeslu dēļ transporta līdzekļu vadītāji nav pratuši mašīnas novietot. Esošā situācija, protams, neapmierina arī Satiksmes departamentu. Skatīsimies, domāsim ko darīt – vai tie ir kādi lielāki koki, ko transporta līdzekļu vadītāji spēj pamanīt, vai šī ir metāla sētiņas, vai šīs apdobes uz šo laiku aizbruģēt," sacīja Satiksmes departamenta pārstāve.

"Arī kļūda ir rezultāts, un, ja ir reiz sagadījies –  varbūt arhitektam kāda kļūda tajā paredzējumā, tad šo kļūdu ir ļoti vienkārši novērst. Tas nav nekas šausmīgs, nekas traģisks. Jā, to visu mēs redzam uzskatāmi, ka nevar sadzīvot stāvvieta ar krūmiem vienuviet," klāsta Zommers.

Citviet K.Barona ielas zaļo zonu palīdz postīt arī garāmgājēji – laužot iestādītos kokus un piesavinoties iestādītos augus.

Iestādīto koku skaits ir par pusi mazāks nekā solīts, krūmi vairākkārt ir pārstādīti, bet tik un tā vairākas apdobes ir mašīnu izbraukātas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti