Dienas ziņas

Bauskā atklāj memoriālu "Sinagogas dārzs"

Dienas ziņas

Prezidents vizītē uzklausa bērnus un uzņēmējus

Informē par izmaiņām ceļu nozarē

Sola uzlabot vissliktāko grants ceļu posmu kvalitāti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Nākamgad finansējums valsts vietējiem autoceļiem būs par 25 miljoniem eiro lielāks nekā pērn, un tas paver iespēju beidzot sakārtot tos grants ceļu posmus, kas ik pavasari un rudeni sagādā lielākās raizes, norāda ceļu uzturētāji.

Ziemas sezona ceļu nozarē iesākas ar pirmo apledojumu, īsi pirms tam plānošanas reģionus apmeklē uzņēmumu “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) un “Latvijas Autoceļu uzturētājs” (LAU) pārstāvji. Viņi informē, ka nākamgad valsts vietējiem autoceļiem ar grants segumu paredzēts finansējums 35 miljonu eiro apmērā, kas ir par 25 miljoniem vairāk nekā šogad. Papildu līdzekļus valsts guva no akcīzes nodokļa virsplāna ieņēmumiem.

Tātad valstij būs iespēja sakārtot aptuveni par 300 kilometriem valsts vietējo autoceļu vairāk nekā šajā gadā. Nākamajā gadā būs visu laiku lielākais finansējums tieši valsts vietējiem autoceļiem ar grants segumiem. Jo mēs redzam rudeņos un pavasaros - tad, kad ir liels mitrums, ceļi ir pārmitrinājušies. Grants segumi mums ir ļoti sliktā stāvoklī,” stāsta LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Ceļu stāvokli Latgalē un Vidzemē krasi pasliktināja tā dēvētas “gadsimta lietavas”. Līdz šim bija izskaloti vairāk nekā 160 dažādi ceļu posmi, kas šobrīd salaboti, taču pilnvērtīgs remonts būs iespējams vien pavasarī. Uzņēmumi ir gatavi standarta ziemai, taču paredz, ka, iespējams, arī tā būs bargāka nekā citus gadus. “Protams, ir iespējams, ka radīsies šajās vietās ļoti liels sniega apjoms. Mums jābūt tam gatavam. Protams, tāpēc uzturētājs no savas puses ir sagatavojis tehniku, ir sagatavojis smilts un sāls maisījumu,” stāsta Lange.

“Darbos tiks iesaistītas vairāk nekā 600 transporta vienības, traktori, iekrāvēji, tai skaitā vairāk nekā 210 ziemas dienesta mašīnas, tas ir, mašīnas, kuras tīra un kaisa autoceļus. (..) Šis resurss ir optimālai, parastai ziemai. (..) Protams, kā jau es teicu, autoceļu uzturētājs arī ārkārtas laika apstākļos dara visu iespējamo,” norādīja LAU uzturēšanas daļas vadītājs Vilnis Vigulis.

Uzturēšanas klases ceļiem būtiski nav mainījušās. Tām paredzētais finansējums ir 31 miljons eiro. Cik no tiem tērēs ziemas darbiem, otrdien nevar vēl paredzēt. “Es gribētu tikt [galā] ar 22 miljoniem, kas ne vienmēr ir iespējams. Ja ziema ir tāda kā iepriekšējā ziema, tad ziemā tiek veikti ne tikai ziemas darbi - sniega tīrīšana, kaisīšana, bet tiek veikta arī autoceļu planēšana, arī citi vasarai raksturīgie darbi,” stāsta LVC Ceļu pārvaldīšanas un uzturēšanas pārvaldes direktors Aldis Lācis.

Savukārt būtiskākās izmaiņas, kas skar normatīvos aktus, vērstas uz pašvaldību nelikumīgi izlietoto mērķdotāciju mazināšanu. Lai arī pēdējo gadu laikā situācija uzlabojas, arvien konstatētas kļūdas un ir gūti noteikt, kādā laika posmā veikti konkrēti darbi uz ceļa.Tiem visiem materiāliem, ko pašvaldības izmantos saviem ceļiem, nepieciešams atbilstīgas deklarācijas,” norāda Lange. “Visiem materiāliem jābūt sertificētiem. Un to mēs kontrolēsim. Ja gadījumā izlietotais materiāls būs neatbilstošs vai bez šiem sertifikātiem, tad mūsu pienākums būs informēt Patērētāju tiesību aizsardzības centru par visiem šiem gadījumiem,” saka Lange.

Par šāda veida pārkāpumiem būs informēta arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

Nākamā ceļu nozares speciālistu reģionālā vizīte gaidāma Liepājā 27. oktobrī, bet jaunākā informācija par nākamā gada pārmaiņām un gatavību ziemas sezonai pieejama uzņēmumu mājaslapās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti