Pusdiena

Sniegs apgrūtina braukšanu lielākajā Latvijas daļā

Pusdiena

Pusdiena 04.01.2017

Šogad uz Latvijas ceļiem plānots uzstādīt 20 jaunus fotoradarus

Šogad uz Latvijas ceļiem plānots uzstādīt 20 jaunus fotoradarus

Valdība pieņēmusi labojumus iepriekšējos lēmumos par stacionāro fotoradaru izvietošanu uz Latvijas autoceļiem, uzdodot Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) šogad papildus uzstādīt 20 fotoradarus, taču 2018. gadā – vēl 40. Rezultātā stacionāro fotoradaru skaits uz Latvijas ceļiem sasniegs simtu. Tikmēr pārvietojamo fotoradaru iegādi joprojām kavē komersantu sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojam.

Šobrīd uz Latvijas ceļiem darbojas 40 stacionārie fotoradari, galvenokārt Rīgā un tās apkārtnē. Lai Ceļu satiksmes drošības direkcija varētu ķerties klāt fotoradaru tīkla paplašināšanai, valdība sagatavojusi grozījumus iepriekšējos lēmumos, precizējot izmaksas, termiņus un plānoto iekasējamās soda naudas apmēru.

Noteikts, ka šogad CSDD jāizvieto vēl 20 fotoradari, taču nākamgad – vēl 40. Kā norāda CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs, jau februārī fotoradari varētu tikt uzstādīti uz Salu tilta.

"Pirmie no 2017. gadā uzstādāmajiem fotoradariem prognozējoši jau paredzami, ka varētu būt pirmajā ceturksnī, proti, jau februārī, martā, jo ir vairākas vietas, kuras jau ir sagatavotas un izbūvētas," teica Golubevs. "Tas ir Salu tilts, kas faktiski ir gatavs, kur varētu uzsākt strādāt fotoradari. Pārējās vietās mums ir jāuzstāda līdz gada beigām, un 2017. gada beigās Latvijā ir jābūt uz ceļiem 60 fotoradariem," pauž Golubevs.

Kā viņš norāda, lielākā daļa šogad uzstādāmo radaru uz ceļiem parādīsies gada otrajā pusē, un tie atradīsies reģionos.

Tikmēr Valsts policijai jau aptuveni gadu neizdodas iepirkt pārvietojamos fotoradarus. Tam par iemeslu ir uzņēmuma SIA „Doma” sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojam par augstajām tehniskajām prasībām.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis nedēļas sākumā Latvijas Televīzijā atteicās konkrēti prognozēt, kad satiksmi varētu uzraudzīt ar pārvietojamajiem radariem un atzina, ka policija šobrīd ir ķīlnieka lomā. "Diemžēl ir šīs pārsūdzības. Es nevarēšu noteikt nosaukt termiņus konkrētus. Visticamāk, tas būs šis gads. Es domāju, ka optimistiski – pavasaris, vēls pavasaris. Kaut kur ap to laiku. Viss atkarīgs no šīm pārsūdzībām diemžēl. Mēs esam situācijas ķīlnieki. Tā kā gaidīsim, kādi būs rezultāti," norādīja Krapsis.

Tikmēr Golubevs ir pārliecināts, ka CSDD izdosies fotoradarus uz ceļiem izvietot valdības noteiktajos termiņos. Lai gan pirmajos jauno radaru ieviešanas gados arī CSDD problēmas radīja komersantu sūdzības, tagad šāds risks vairs nedraudot, stāsta Golubevs.

"Tā atšķirība starp mums un policiju ir tāda, ka mēs esam noslēguši vispārīgo vienošanos par 80 fotoradaru iegādi. Šogad mums ir vienkārši jāuzstāda 20 fotoradari, kas ir salīdzinoši vienkāršs process, jo vairs nav jāveic atsevišķs iepirkums, bet vienkārši uzvarētājam ir jādod uzdevums piegādāt viņus, un 2018. gadā tieši tāpat mums nebūs jāveic konkurss radaru iegādei. Tas, kas mums šobrīd ir jākonkursē, tā ir elektrifikācija un būvniecība, lai būtu kur šos radarus nolikt," atzīmēja Golubevs.

Fotoradarus par gandrīz septiņiem miljoniem eiro CSDD piegādās uzņēmums SIA „Reck”. Tikmēr valdība plāno soda naudās par radaru fiksētajiem pārkāpumiem turpmāko trīs gadu laikā iekasēt gandrīz 18 miljonus eiro.

4 komentāri
Autobraucējs
Pēdējā rindkopa arī parāda patieso fotoradaru ieviešanas būtību: nevis veicināt drošību uz ceļiem, bet iekasēt naudu valsts budžetam.
Juris
Vajadzētu domāt kā pareizi, adekvāti izveidot drošas braukšanas ātruma pieļaušanas, ne ierobežošanas režīmu; nevis ātruma posmos vai tml. neadekvāti izvietot ātruma ierobežojošās zīmes komplektā ar fotoradariem........ Pilnīgs stulbums arī saistīts ar faktoru, ka brīnamies, ka viss valstī velkas, t.sk. ekonomika, notikumi, cilvēku domāšana nepārtraukti tiek bremzēta, piespēlējot baiļu/nosodāmības faktoru (komplektā ar pie varas esošo personāliju visatļautību), arī uz ceļiem nepārtraukti jāpārvietojas it kā brauktu ar nepiepumpetām riepām (kaut gan iespējams, ka tas LV-istu izpratnē ir tas jaukākais), bet nu tad nav par ko brīnīties, ka esam tur kur esam........
Dāniels
Nepiekrītu. Ja ir vēlme izbaudīt ātruma izraisītas asas izjūtas, tad jādodas uz trasi. Ceļi ir paredzēti drošas pārvietošanās vajadzībām. Ātruma ierobežojumi ir adekvāti, bet dažiem viss būs par lēnu. Pieņemu, ka ikviens uz ceļiem bojāgājušais šoferis jutās droši - mazāks ātrums, ar retiem izņēmumiem, vienmēr būs drošāks. Tāpat valsts vadībai vajadzētu vairāk domāt par ilgtermiņa attīstību nevis ātri maukt. Vai kredītu krīze jau aizmirsta?
Ha!
Rekets turpināsies.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti