Šogad plānots noasfaltēt 1100 kilometrus, daudzviet darbi jau sākušies

Ceļu remontdarbu sezona jau ir sākusies, kopumā šogad plāno noasfaltēt 1100 kilometrus ceļu, un šajā skaitlī neietilpst bedrīšu remonts.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange pastāstīja, ka šobrīd darbi jau norisinās pie Daugavpils virzienā uz Medumiem, Ventspils šosejā trijos posmos, tāpat uzsākti darbi uz Liepājas šosejas virzienā uz Lietuvas robežu no Rucavas, uz Valmieras apvedceļa, uz reģionālajiem ceļiem virzienā uz Neretu, Vecpiebalgas ceļa un citur. Ceļu remontu karti var apskatīt mājaslapā lvceli.lv.

127 miljoni eiro no šogad ceļu remontiem atvēlētās naudas piešķirti no Eiropas Savienības fondiem. Savukārt no valsts budžeta atvēlēti 159 miljoni eiro. Šajos ciparos nav ierēķināti bedrīšu lāpīšanas izdevumi.

Tomēr ar šo naudas summu ir par maz. Ir aprēķināts - lai pilnībā rekonstruētu Latvijā esošo ceļu sistēmu, būtu nepieciešami 4 miljardi eiro.

Lai gan šogad ceļu remontiem atvēlēti par 30 miljoniem eiro vairāk nekā pērn, šī nauda neglābs Latvijas ceļu infrastruktūru no sabrukšanas. Turklāt katru gadu lielas naudas summas jātērē bedru savešanai kārtībā.

Biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš atgādina, ka turpmāk naudas remontiem vajadzēs vairāk un vairāk. Neieguldot ceļu sakārtošanā, “nākotnē ceļus saremontēt būs 2-3 reizes dārgāk nekā tas būtu, ja mēs to darītu šogad”, norādīja Bērziņš.

Rēķinot uz vienu kilometru, Lietuva ceļiem ik gadu atvēl trīs reiz vairāk nekā Latvija, savukārt Igaunija - divas reizes vairāk.

Savukārt biedrībā “Auto asociācija” norāda, ka Latvijā arī spēkrati ir jāremontē biežāk nekā daudzās citās Eiropas valstīs.

“Jo ceļš ir nelīdzenāks, jo automobiļa piekare saņem vairāk triecienu, vairāk nolietojas amortizatori, bukses. Arī bremžu kluči vai bremžu uzlikas, kas tieši ir saistīti ar ceļu netīrību. Tas nav saistīts ar bedrēm, bet cik ceļi ir putekļaini, cik tur daudz smiltis ir virsū,” skaidro Biedrības “Auto asociācija” valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Šobrīd valsts prioritāte ir sakārtot galvenos ceļus, kamēr reģionālajiem maršrutiem tiek atvēlēts salīdzinoši niecīgs finansējums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti