Šogad Latvijā ir vismazākais tūristu skaita pieaugums Eiropā – ap 1%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pretēji Pasaules Tūrisma organizācijas prognozēm šogad Latvijā ir vismazākais tūristu skaita pieaugums Eiropā. Tūristi Latviju kā galamērķi izvēlas reti, visbiežāk apbraukā visas Baltijas valstis kopā. Līdz ar to vienā valstī pavadītais laiks ir mazs. Pie vainas, visticamāk, ir nepietiekami izstrādāts mārketings – nav noteiktas ne konkrētas mērķa grupas, ne mērķa tirgi.

ĪSUMĀ:

  • 2019. gada 2. ceturksnī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti gandrīz 800 tūkstoši viesu.
  • Vidējais tūrista uzturēšanās ilgums Latvijā jau 10 gadus ir divas naktis.
  • Nozares pārstāvji: Vājais posms ir mārketings, nav noteiktas mērķauditorijas.
  • Rīga gatavojas ieviest tūrista nodevu.
  • Ārvalstu tūristi Rīgas ielās par Latviju izsakās slavējoši.
  • Latviju kā galamērķi izvēlas reti, pārsvarā apceļo kopā Baltijas valstis.

Latvijā šogad vērojams neliels tūristu skaita pieaugums, tomēr, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, tas joprojām ir ļoti mazs. Šī gada otrajā ceturksnī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti gandrīz 800 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu. Tas ir par vienu procentu vairāk nekā pērn. Tikmēr

citās Eiropas valstīs vidēji vērojams aptuveni četru procentu pieaugums.

Šogad Latvijā ir vismazākais tūristu skaita pieaugums Eiropā
00:00 / 04:47
Lejuplādēt
„Mums trūkst to viesu, kuri tik tiešām brauktu uz Latviju un kam Latvija kā vieta būtu primārā izvēle. Tas attiecīgi tālāk parādās daudzos citos rādītājos, kas ir gan nakšņojumu sadalījums, gan mums ir ārkārtīgi augsta koncentrācija Rīgā, Pierīgā, Jūrmalā, Siguldā. Jau 10 gadus vidējais uzturēšanās ilgums ir divas naktis, mēs netiekam pāri tām divām naktīm. Tas faktiski noved pie tā, ka mēs redzam dažādus interesantus, jaunus, saturiski kvalitatīvus piedāvājumus, bet mums neizdodas to kā nozarei eksportēt tālāk un attiecīgi gūt no tā tādu ekonomisku labumu,” stāsta Tūrisma pētniecības centra vadītājs Ēriks Lingebērziņš.

Lingebērziņš uzsver, ka tūrisms ir arī ļoti cieši saistīts ar valsts tēlu. Tātad svarīgi strādāt uz katru tūristu, lai viņa vietā pēc tam atgrieztos vairāk cilvēku. Lielākais klupšanas akmens tūrisma nozarei Latvijā esot vājais mārketings. To apstiprina arī Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijā. Tās prezidente Inga Kavaca secina, ka

Latvija kā valsts neredz, kam sevi prezentē. Respektīvi - nav izveidotas mērķa grupas, no kurienes gribam tūristus piesaistīt.

„Mums ir jānopozicionē, ko tad mēs vēlamies savā zemē redzēt. Varbūt tie ir lietuvieši, varbūt tie ir igauņi, varbūt tā ir visa pasaule. Bet no visas pasaules - vai tie ir cilvēki, kuriem patīk garšīgi paēst, kuriem patīk pastaiga ārpus pilsētas, kuriem patīk neskarta daba. Tātad mums ir jāsaprot savas vērtības, mums ir jāsaprot, kas ir mūsu vērtības arī attiecībā pret pasauli. Jo pasaulē arī katra valsts sevi reklamē, kas viņos ir unikāls,” klāsta Kavaca.

Asociācijas prezidente uzsver, ka auditoriju vairāk vajadzētu meklēt ārpus Eiropas robežām. Mērķauditorijas un mērķa tirgus noteikšana palīdzētu arī viesnīcām un tūroperatoriem saprast, kādā virzienā strādāt. Protams, lai attīstītu mārketingu, nepieciešams arī finansējums. Piemēram, Rīgas dome plāno papildu finansējumu tūrismam rast, ieviešot tūristu nodevu pilsētā. Tas nozīmē, ka tūristiem par katru kādā no Rīgas viesnīcām pavadīto diennakti varētu būt jāmaksā viens eiro.

„Pašvaldības nodeva par tūristu uzņemšanu ir plaši piemērota Eiropā jau ilgu laiku. Pamatā mērķis ir tūrisma attīstības veicināšana Rīgā. Attīstīt tūrisma nianses Rīgā, arī Rīgu kā darījumu tūrisma galamērķi attīstīt,” ieceri pamato Rīgas domes pašvaldības ieņēmumu pārvaldes priekšnieks Ilmārs Ziedonis.

Par nodevu šodien lems Rīgas domes finanšu un administrācijas komitejas sēdē. Finanses varētu novirzīt arī mārketinga attīstīšanai.

Latvijas Radio aptaujāja arī tūristus, kuri ieradušies gan no Austrālijas, gan Japānas, gan Spānijas un Vācijas. Tikai viens no aptaujātajiem Latviju izvēlējies kā galveno ceļojuma galamērķi. Pārējie brauc uz visām Baltijas valstīm. Visi bija vienisprātis, ka par tūrisma iespējām Latvijā internetā ir pietiekami daudz informācijas.

„Rīga ir pievilcīga un interesanta. Bet restorāniem vajadzētu publicēt ēdienkartes internetā. Bez tām ir grūti izvēlēties, kur paēst.”

„Mēs esam patīkami pārsteigti, cik labi šeit ir. Visi labi runā angliski, ir labs sabiedriskais transports. Varbūt vienīgi vajadzētu vairāk lietu, kas piesaista tūristus, piemēram, mūzikas festivāli.”

„Mēs bijām ieinteresētas Baltijas valstīs. Desmit dienās apskatīsim visas trīs valstis. Un labi, ka vēl nav ziema, kaut gan tāpat ir auksts.”

„Esmu ļoti ieinteresēts Ziemeļu valstīs. Esmu bijis Igaunijā un Lietuvā, bet par Latviju nezināju neko. Es domāju, ka

jums ir ļoti interesanta vēsture, pieminekļi un daba. Domāju, ka esat ļoti pievilcīga valsts tūristiem. Nezinu, vai iespējams to padarīt vēl pievilcīgāku. Šeit ir perfekti.”

Visi aptaujātie gan atzina, ka Latvija nav pirmā izvēle. Vispirms parasti izvēlas populārākus ceļojuma galamērķus Eiropā, kā Spānija un Itālija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti