Panorāma

Panorāma

Panorāma

Vadības maiņa FKTK

Speciālais 360 grādu auto – jau šomēnes

Šoferu pārkāpumus varēs fiksēt 360 grādu leņķī

Par mobilo ierīču lietošanu pie stūres šogad sodīti gandrīz 3000 autovadītāju. Ceļu policijā gan atzīst, ka šis skaitlis ir neliels, jo mobilais telefons rokā ir vidēji katram piektajam šoferim. Taču sodīto skaits varētu strauji pieaugt, jo šomēnes uz ceļiem varētu parādīties īpaši aprīkotā automašīna, kas šoferu pārkāpumus spēs fiksēt 360 grādu leņķī.

Piektdienas pusdienlaikā Rīgā, Brīvības ielā, veidojas neliels sastrēgums. Pa mobilo pie stūres runā daudzi. Tas novērš autovadītāja uzmanību no ceļa un var izraisīt arī smagu avāriju. Identiska aina novērojama Gogoļa ielā pie Centrālās stacijas.

Līdz šī gada jūnija beigām par mobilo ierīču lietošanu pie stūres sodīts 2871 autovadītājs. Pērn tādu bija 3749, vēl pirms gada 3390. Šobrīd sods par viedierīces lietošanu pie stūres ir no 25 līdz 100 eiro, līdz šim tika cauri ar brīdinājumu vai 15 eiro lielu sodu. Taču neizskatās, ka tas atturētu autovadītājus braukt un runāt.

"Soda palielināšana ir savā ziņā aktivizējusi policijas darbu šajā virzienā, ar mērķi panākt attieksmes maiņu – braukšanas laikā. Bet, ja mēs paši vērojam ikdienā, tad, diemžēl, situācija nav mainījusies," atzina Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Viņš to saista arī vispārēju likuma paklausību, tādu kā nodokļu maksāšana vai regulāras veselības pārbaudes.

Lielas cerības tiek liktas uz 360 grādu kameru, kas ļaus pārkāpējus atklāt, vienkārši pārvietojoties pa ielām. Tālāk informācija nonāks Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), kas apstiprinās auto īpašnieku vai tiesību turētāju un tam nosūtīs sodu gan par runāšanu pie stūres, braukšanu pa abiedriskā transporta joslu vai braukšanu pie sarkanās gaismas. Taču sodīto statistika noteikti strauji pieaugs. Kameras izšķirtspēja ir tik laba, ka mobilā telefona atrašanos pie auss stūrēšanas laikā apšaubīt būs principā neiespējami.

Pagaidām notiek īpaši aprīkotā auto video un foto fiksācijas programmatūras salāgošana ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācijas sistēmu, bet tas vienalga prasīs cilvēku resursus - katra pārkāpuma fiksēšana un izskatīšana notiks manuāli. Jo lēmumus par sodīšanu pieņems cilvēks, nevis robots.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti