Sniega sanesumi uz sliedēm traucē pārvietoties zemās grīdas tramvajiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.

Deviņi jau piegādātie zemās grīdas tramvaji ir jāpielāgo ziemas apstākļiem. "Rīgas satiksme" skaidro, ka tramvaji vēl pieder rūpnīcai "Škoda", kas arī novērsīs tehniskās problēmas.

Sniega sanesumi uz sliedēm traucē pārvietoties zemās grīdas tramvajiem pilsētas ielās. Tāpēc deviņi jau piegādātie zemās grīdas tramvaji ir jāpielāgo ziemas apstākļiem. "Rīgas satiksme" skaidro, ka tramvaji vēl pieder rūpnīcai "Škoda", kas arī novērsīs tehniskās problēmas. Bez tam, lai zemās grīdas tramvajs varētu labi kalpot iedzīvotājiem Rīgā, Kr.Barona ielā nepieciešams pacelt braucamās daļas virsmu pieturvietās. Pārbūvi bija plānots veikt jau novembrī, taču pilotprojekts tika atlikts, lai atrastu labāko risinājumu vēsturiskās ainavas saglabāšanā.
*
"Rīgas satiksmei" līdz janvāra beigām ir jāsaņem 20 zemgrīdas tramvaji, taču pagaidām Rīgā no tiem ir tikai deviņi. Pārējie aizkavējušies "Škoda" rūpnīcā Čehijā. Savukārt no tiem deviņiem šobrīd braukšanai Rīgas ielās piemēroti ir tikai pieci. Taču 6. maršruta zemās grīdas tramvaji pasažierus pārvadā reti. "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis skaidro, ka zemgrīdas tramvajiem pārvietoties šodien traucē arī sniega sanesumi uz sliedēm.
>
Tramvaju trūkumu novēršana papildus izmaksas "Rīgas satiksmei" nerada, norādīja Zaķis. Tāpat zemās grīdas tramvajiem grūtības rodas ielās, kuras nav piemērotas atsevišķa perona izveidei. Savukārt pilsētas būvvalde un vēsturiskā centra padome Rīgas satiksmes Kr.Barona un Merķeļa ielas pieturas pārbūves pilotprojektu novembrī atlika līdz pavasarim. Projekta veidotājiem uzdeva atrast labāko risinājumu vēsturiskās ainavas saglabāšanā, stātsa projekta izstrādātājs SIA BRD projekts valdes priekšsēdētājs Jānis Bidzāns.
>
Pagaidām tehniskais pilotprojekts tiek izstrādāts tikai vienai pieturai un, ja tas būs veiksmīgs, kopumā vēsturiskā centra robežās ir jāpārbūvē deviņi pieturu pāri. Vienas pieturas pārbūve izmaksās vairāk kā 300 tūkstošus latu. Pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe norāda ka šis nav labākais variants, bet gan kompromiss.
>
Zemgrīdas tramvaji vēl tiek uzlaboti, lai sniegs tiem netraucētu pārvietoties, tāpēc kavējas tramvaju ekspluatāciju Latvijā. Bet pieturu pārbūvēšanas projekta veidotāji plāno februārī uzsākt projekta saskaņošanu ar būvvaldi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti