Lielākajā Latvijas slimnīcā - Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā - gadā uz konsultācijām bez brīdinājuma neierodas apmēram 32 000 jeb 14% pacientu, tostarp arī onkoloģijas centra zaļā koridora pacienti. Šiem pacientiem slimnīcai jānodrošina visu speciālistu konsultācijas 10 dienu laikā.
"Mēs esam iesaistījuši visus speciālistus. Arī tās jomas, kur maz speciālistu. Kaut tie paši krūts ķirurgi. Un, ja viņiem neierodas pacienti... Ārsts sēž pieņemšanā un gaida šo pacientu," stāsta Austrumu slimnīcas Onkoloģijas pakalpojumu virsārste Baiba Štreinerte.
Arī Stradiņa slimnīcā uz vizīti neatnāk ap 12% pacientu. Tikai šogad vien tās ir jau 12 000 vizītes.
Līdzīga situācija ir arī Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā (BKUS). Tur no janvāra līdz oktobrim pacienti, kas uz sarunāto vizīti neieradās, ir 14% jeb gandrīz 23 tūkstoši.
Neatceļot vizīti, to nevar izmantot citi pacienti, kam tas būtu nepieciešams - atgādina mediķi.
"Bieži vien varbūt neaizdomājas, ka ārsts sēž. Un, ja 22 tūkstoši neieradās, tad 22 tūkstoši turpināja gaidīt rindā,"
norāda BKUS Klientu apkalpošanas daļas vadītājs Kaspars Grosu.
Kopš slimnīcas sākušas par vizīti atgādināt ar zvanu vai sms, situācija nedaudz uzlabojusies, bet laicīgi neatceltu vizīšu skaits tik un tā ir ļoti liels. Daudzās Eiropas valstīs par tādu rīcību pacientam draud soda nauda. Tomēr veselības ministre Anda Čakša (Zaļo un Zemnieku savienība) uzskata, ka sodīšana nav labākais risinājums. Neierašanās uz ārsta vīzītēm bez brīdinājuma lielā mērā ir iekšējās kultūras jautājums, tāpēc nepieciešama plašāka diskusija ar mediķiem un sabiedrību kopumā par to, kā šo problēmu risināt.