Panorāma

Izposta vēstures liecības "Rail Baltica" trasē

Panorāma

Mazais Dzintars izaudzis par brašu dejotāju

Autobusu reisu slēgšana nesasniedz plānoto

Slēdzot reģionālos maršrutus, izdevies samazināt tikai ceturto daļu no plānotā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Reģionālo autobusu reisu samazināšanas plānus nebūs iespējams līdz galam īstenot. Slēdzot, apvienojot un pārplānojot maršrutus, izdevies samazināt vien ceturto daļu no prasītā apjoma,  un katrs nākamais solis samazinājuma virzienā kļūts arvien grūtāks vai pat neiespējams, secina reģionu pārstāvji. Tikmēr Satiksmes ministrija (SM) domā, ko darīt - griezt vēl vai meklēt papildu naudu.

Saskaņā ar SM rīkojumu un Autotransporta direkcijas aprēķiniem sabiedriskajiem pārvadātājiem šajā gadā Latvijas reģionos bija jāsamazina gandrīz 5 miljoni no kopumā 80 miljoniem nobrauktajiem kilometriem. Pirmām kārtām, tajos maršrutos, kuros gandrīz nav braucēju. Gads ir pusē, un maršrutu tīklā samazināt izdevies nedaudz vairāk nemiljonu kilometru. Piektdien, 6.jūlijā, šos skaitļus pārsprieda Sabiedriskā transporta padomē.

"Nu, man tas skats ir diezgan slikts, bet es neteikšu, ka es labošos, jo man faktiski nav, ko laboties," atzina Kurzemes plānošanas reģiona pārstāve Vaira Brūdere.

Kurzemes plānošanas reģionā attiecībā pret plānu izdarīts vismazāk. Mērot kilometros - 105 tūkstoši kilometru gadā no prasītajiem 876 tūkstošiem. Tas tādēļ, ka skaitļi uz papīra dzīvē nozīmē daudz sāpīgu lēmumu vietējiem iedzīvotājiem.

"Tas maršrutu tīkls ir tik ļoti nooptimizēts, ka mums ir palikusi ļoti minimāla iespēja, ko darīt. Jo mums ir atstāta minimālā programma - rīts, vakars, skola, darbs. Un tur, kur ir piepildījums, nu tur mums ir vai nu pensionāri, vai jaunās māmiņas, kuras brauc," norādīja Brūdere.

Jaunpiebalgas novada priekšsēdētājs, kurš sabiedriskā transporta padomē pārstāv visu Vidzemes plānošanas reģionu, jau gada sākumā norādīja – prasītie apjomi ir pārsteidzīgi. Daudz kas gan esot darīts – maršrutu tīkls pārkārtots Madonā, Ērgļu virzienā, Valkā, Cēsīs, Alūksnē un citur. Tomēr arī tur līdz prasītajiem apjomiem tālu.

"Šie skaitļi, protams, nav sasniedzami. Jo, pat iesaistot izmaiņas tālsatiksmē, tas nebūs sasniedzams, bet iespēju robežās darīsim," sacīja Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvis Laimis Šāvējs.

Latgales reģionā no 722 tūkstošiem samazinājums veikts par 176 tūkstošiem.

Visvairāk no prasītā sasniegts Zemgales reģionā. Tas izdevies, samazinot reisu skaitu posmā Bauska-Rīga, kā arī citviet, atceļot atsevišķus autobusu reisus, piemēram, brīvdienās.

"Es ceru, ka tas nebūs mūžīgi un, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai, tā bilde varētu būt uz labo pusi," sprieda Zemgales plānošanas reģiona pārstāvis Aivars Okmanis.

SM gan tagad jādomā, kā atrisināt finansiālos jautājumus. Gada sākumā tika lēsts, ka, lai saglabātu esošo maršrutu tīklu, būtu vajadzīgi papildu 16-18 miljoni eiro, kuru nav. Un ietaupījums, kas panākts līdz šim, pat nesasniedz pusmiljonu.

Informatīvs ziņojums, kurā runāšot par iespējamiem risinājumiem, SM šobrīd tiekot gatavots.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti