Dienas ziņas

Reto slimību ārstēšanas plāni pacientus neapmierina

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Īsta remonta vietā – šķembu kārta

Skrīveros kārtīga ceļa remonta vietā – šķembu kārta un jaunas problēmas

Kārtīga remonta vietā – šķembu kārta, kas problēmas rada ne vien gājējiem un velosipēdistiem, bet arī automašīnām. Šāda situācija finansējuma trūkuma dēļ izveidojusies Skrīveros.

Visu novada ceļu ikdienas uzturēšanai un remontiem gadā piešķirti aptuveni 100 000 eiro. Lai veiktu kārtīgus remontdarbus, esot nepieciešams vismaz divreiz vairāk naudas.

Skrīveru novadā pašvaldībai piederošās ielas kārtīgus remontdarbus finansējuma trūkuma dēļ lielākoties nav pieredzējušas ilgus gadus. Šopavasar grantsielās, kas novadā ir 60 kilometru garumā, 43 vietās avārijas situācija glābta, uzberot frakcionētās šķembas.

Vairums no tām ātri vien nonāk ielas malās un kļūst teju par nepārvaramu šķērsli gājējiem un riteņbraucējiem.

Šķembu izmērs ir visai atšķirīgs, un dažviet tās sasniedz pat 10 centimetrus.

“Bērns [ratos] guļ, tāpēc var iet. Ja bērns nomodā, viņam arī nepatīk, jo kratās rati. Grūti iet,” atzīst jaunā māmiņa Ance.

Neapmierināti ar šādiem remontdarbiem ir arī kādas citas ielas iedzīvotāji, kur  šķembām nobērtais posms ved kalnā.

Ar riteni pa tām šķembām braukt ir grūti, atzīst velosipēdists Agris. “Sliktāk nevar būt, un, ja vēl kāda mašīna brauc pretim, tad tikai skaties, lai acīs nedabū kādus akmeņus,” viņš piebilst.

Problēmas rodoties arī autovadītājiem. Pašnodarbinātā Irēna stāsta, ka pa viņas ielu  jau atteikušies braukt arī klienti.

“Viņš atbrauc un zvana - viņš sēž tur Dīvajas ielas galā, un viņš vairs nebrauks pa to kalnu, jo viņš ir sasitis mašīnai apakšu pa tiem akmeņiem. Man tā skumji bija, bet diemžēl…” nosaka Irēna.

Domes priekšsēdētājs Andris Zālītis (bezpartejiskais) gan apzinās, ka šāda veida remonts varētu radīt problēmas daļai iedzīvotāju, bet neuzskata, ka situācija ir kritiska.

Atbalstīts netikšot arī iedzīvotāju iesniegums, lai ielai uzklātu vismaz otrreiz izmantojamo asfaltu, ko varētu iegūt no ceļa posma, ko šogad remontē.

“Es neesmu piekritējs likt šādu asfaltu, jo pēc tam viņš ir grūti remontējams. Katrā ziņā tas mūsu risinājums un tā atbilde iedzīvotājiem būs tāda, ka tur tiks nošķembots un noblietēts,” sacīja Andris Zālītis.

Biedrības ''Latvijas ceļu būvētājs'' valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš skaidro, ka jēga no šķembu uzbēršanas esot tikai  tad, ja tam seko kārtīgs ceļa remonts.

“Kamēr šķembas tiks samītas iekšā dubļos, kamēr tur atkal nolīdzināsies, putēs. Un būs ''ziepes'' atkal nākamgad. Tāda īstermiņa domāšana, kas savā ziņā balstīta apstāklī, ka tās naudas ceļu remontiem nav,” saka Bērziņš.

Turklāt noteikumi, kā veicami remontdarbi ar šķembām, esot tikai valsts ceļiem, bet uz pilsētu ielām un pašvaldību ceļiem vienotas regulācijas nemaz neesot.                                          

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti