Dienas ziņas

Pirms koncerta mūziķi protestē

Dienas ziņas

Gulbenes novada iedzīvotāji pulcējas forumā

Skrīveriešus satrauc drošība pie dzelzceļa

Skrīveriešus satrauc drošība pie dzelzceļa

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Otrdien uz Skrīveru stacijas perona, pakrītot zem kravas vilciena, traģiski gāja bojā jaunietis. Skrīveru iedzīvotāji baidās par drošību, jo pēc otru sliežu atklāšanas kravas vilcieni cauri Skrīveriem traucas ar ātrumu 50 - 60 kilometri stundā. Viņuprāt, ir  jāmaina vilcienu kustības modelis un jāizbūvē drošības siena.  

Andreja Upīša vidusskolā trešdien piemin otrdien traģiski bojāgājušo pagājušā gada absolventu, bet skolas direktors Aldis Rakstiņš jautā: kas svarīgāks - cilvēku drošība vai ekonomikas attīstība?

“Pirmkārt, vai šiem vilcieniem jābrauc ar tādu ātrumu cauri Skrīveriem, garām peronam, kur cilvēki gaida vilcienu? Es ceru, ka arī šajā gadījumā noskaidros, ar kādu ātrumu brauca preču vilciens, kurš  bija par pamatu tam, ka šī zēna nav starp mums,” saka direktors.

Kopš izveidots otrais sliežu ceļš posmā Skrīveri-Krustpils, kravas vilcieni tajā kursē ar intervālu 10-15 minūtes, un cauri Skrīveriem traucas ar ātrumu 50-60 kilometri stundā, un, lai gan “Latvijas dzelzceļš” skaidro, ka šāds ātrums pasažieru drošību neapdraud, iedzīvotāji tam nepiekrīt.

Skrīverietis Jānis Liepiņš stāsta, ka “no otrā perona vilcieni iet uz Rīgu, bet, kad kravas vilcieni brauc garām, ir problēmas ar to, ka vējš ir stiprs un rauj no kājām nost”.

Turklāt vilciens uz Rīgu atiet no otrā perona, bet kravas vilciens kursē pa pirmajām sliedēm, tādējādi pasažieriem nereti jāizvēlas -  pakļaut sevi riskam vai  netikt uz darbu.

Skrīveru novada pensionāru biedrības vadītāja Ilga Ušaka norāda, ka cilvēki, kas ir “palikuši šai pusē sliedēm, protams, zina, ka viņi var netikt uz to vilcienu, un viņi arī skrien pāri”.

Biedrības ''Varam un darām'' vadītāja Dzidra Sotniece savukārt uzskata – “ja ir pasažieru plūsma, tad vajadzēja vismaz nokārtot tā, lai var iekāpt no pirmā sliežu ceļa, nevis no otrā, jo pa pirmo ceļu tai pašā laikā iet preču vilcieni, tie iet ik pēc 10 minūtēm, tā kā te nestrādās sauklis - vajadzēja atnākt ātrāk un pagaidīt”.

“Latvijas dzelzceļa” galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners skaidro – “kad uzbūvēja otru sliežu ceļu, pareizais vilcienu kustības  modelis ir, kad pa vienu ceļu brauc uz vienu pusi, bet pa otru uz otru, protams, ir izņēmuma gadījumi, bet tas ļoti sarežģī satiksmes organizāciju”.

LDz nepieļauj arī ātruma samazinājumu vai drošības sienas izbūvi, vien tālākā nākotnē esot paredzēta perona rekonstrukcija. LDz statistika liecina, ka Skrīveros pēdējo 15 gadu laikā notikuši četri letāli negadījumi, divi no tiem pēdējo 14 mēnešu laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti