Visi Ekselences balvai nominētie skolotāji trešdien satikās Mārupes vidusskolā atklātajā stundā. Viņus vērtēja skolēni kopā ar īpašu ekspertu komisiju. Mārupe nav izvēlēta nejauši - šeit fiziku māca viens no pērnā gada Ekselences balvas ieguvējiem Modris Šāvējs.
Viņš atzīst, ka šīs balvas iegūšana bijusi nozīmīga ne tikai viņam, bet arī kolēģiem un skolēniem. „Tas bija milzīgs atspēriena punkts ne tik daudz man, bet gan tuvāk stāvošajiem kolēģiem un skolēniem. Pēc šīs balvas iegūšanas ir visu laiku uzskatījuši, ka viņiem ir īpašs gods atrasties priekšā tik radošam un inovatīvam pedagogam,” saka Šāvējš.
Kā galvenais aspekts balvas saņemšanai nav skolā nostrādāto gadu skaits vai mapēs salikti kvalifikācijas dokumenti. Galvenais ir skolotāja radošums un spēja skolēnus ieinteresētu apgūt sarežģītos priekšmetus. „Mērķis ir parādīt, ka ir daudz skolotāju fizikā, ķīmijā, bioloģijā un matemātikā, kuri lauž mītus par to, ka šie priekšmeti ir ārkārtīgi sarežģīti un tos nevar iemācīties. [Ir skolotāji], kas domā par to, kā šos priekšmetus padarīt interesantus,” stāsta Latvijas Universitātes Dabas zinātņu un matemātikas izglītības centra vadītāja Dace Namsone.
Trofeja ir veidota kā ābols, kas simbolizē visa turpinājumu, jo ābolā ir sēklas, no kurām veidojas jauns ābols. Tāpat esot arī ar skolotājiem – viņi ir tie, kuri veido Latvijas jauno paaudzi. Ne mazsvarīgi ir arī tas, ka tieši skolēni, viņu vecāki un skolas vadība bija tie, kuri izvirzīja balvas nominantus.