Skolotāja Pavlova: Vērtīgākais, ja skolēns pasaka, ka ir bijusi forša mācību stunda

Pieminot izcilo Latgales sabiedrisko darbinieku, pedagogu, garīdznieku Nikodemu Rancānu un novērtējot mūsdienu skolotāju ieguldījumu latviskās un latgaliskās kultūras un tradīciju ieaudzināšanā jaunajā paaudzē, jau piekto gadu izsludināts Nikodema Rancāna konkurss izcilākajiem Latgales reģiona pedagogiem. Pagājušajā gadā šādu balvu par īpaši interaktīvu un mūsdienīgu angļu valodas stundu vadīšanu saņēma Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Vineta Pavlova.

„Tas ir sudrabs, tā būs tāda balva, ko varēs glabāt visu mūžu, nodot mantojumā, un varbūt kāds no bērniem teiks: „Es arī gribu būt skolotājs,”” rotkaļa Riharda Cibļa darināto pakavsaktu izrāda Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas angļu valodas skolotāja Vineta Pavlova. Šo īpašo balvu viņa pērn saņēma Latgales sabiedriskā darbinieka, garīdznieka Nikodema Rancāna vārdā nosauktajā konkursā izcilākajiem Latgales pedagogiem. Apbalvojums piešķirts par inovatīvu metodikas lietojumu mācību procesā. 

Pedagoģe Vineta Pavlova tiecas ieviest mūsdienīgu apmācībuLaura Sondore Strode

    „Ir jāiet līdzi laikam, un es mēģinu stundas padarīt interesantas, skolēniem saprotamas, un viņi izmanto tehnoloģijas katru dienu, un tad es šīs tehnoloģijas padaru par mūsu draugu un palīgu, kas palīdz apgūt jauno vielu skolēniem daudz interesantākā un viņiem saprotamākā veidā,” paskaidro Pavlova.

    Datori, planšetes un pat telefoni stundās, lai angļu valodu skolēni apgūtu ātrākā, ērtākā un viņiem pieņemamākā veidā.

    “Es vairāk mēģinu izmantot savā darbā modernās tehnoloģijas," saka Pavlova. "Skolēni stundu laikā, gan apgūstot jauno vielu, gan nostiprinot to, izmanto planšetes, datorus, gan arī savus telefonus kā balsošanas pultis. Darbojoties ar tehnoloģijām, viņi uzskata, ka tas laiks pavadīts lietderīgāk un rezultāts ir. Tas arī atvieglo manu darbu, jo es daudz izmantoju mobilās aplikācijas savā darbā; skolotājam nav jālabo darbi, to izdara programma, un tad mums atliek tikai izanalizēt kļūdas, apskatīties, kas nebija skaidrs, nav jāpatērē daudz laika uz kļūdu labošanu, jo kļūda tiek identificēta automātiski, mēs tikai analizējam. Tas atvieglo darbu.”

    Tomēr modernās tehnoloģijas neaizstāj skolotāja darbu ārpus skolas.

    „Protams, tā ir gatavošanās gan stundām, gan pārbaudes darbu veidošana, gan arī atskaites, jo es skolā esmu atbildīga arī par starptautiskajiem projektiem, līdz ar to mājās sākās darba otrais cēliens un beidzas dziļi vakarā," pastāstīja Pavlova. "Es lieliski apzinos, ka es šo laiku „nozogu” ģimenei, bet tomēr tas dod gandarījumu, jo, kad tu redzi rezultātus, kad skolēni aizejot saka: „Paldies, skolotāj, šodien bija baigi foršā stunda!”, tu saproti, ka, jā, tas bija tā vērts, kaut gan saprotu, ka varēju šo laiku veltīt ģimenei. Bet es mēģinu sabalansēt – brīvdienas ģimenei, un darba dienas ir darba dienas. Darbs ir ietilpīgs, un skolotāja darba diena nav astoņas stundas.”

    Pirms vairāk nekā 20 gadiem izdarīto izvēli kļūt par angļu valodas skolotāju Vineta ne mirkli nav nožēlojusi.

    „Es esmu īstajā vietā. Man patīk tas, ko es daru. Un tas ir galvenais, ka tu ej uz darbu ar prieku, tu mīli savu darbu. Šī ir tā profesija, kur tev visu laiku jāaug un nav garlaicīgi nekad, un katru dienu ir kādi jauni atklājumi.”

    Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāju nekad nav baidījis ikgadējais riņķa dancis ap algām vai profesijas prestiža trūkumu.

    „Katrā ziņā es uzticējos, ka grūtie laiki paies un skolotāja profesijas prestižs mainīsies un algas kļūs lielākas. Protams, process notiek, bet tas notiek lēni," atzīst Pavlova. "Katrs saprot, ka miljonu ar šo profesiju nenopelnīsi, un domāju, ka atalgojums pedagogam nav tas primārais. Ceru, ka nākotnē pedagogu atalgojumi pieaugs, jo darbs, ko veic pedagogi, ir ļoti nozīmīgs kopējā valsts izaugsmē un labklājībā. ”

    Tieši novērtējot skolotāja darbu un ieguldījumu, Latgaliešu kultūras biedrība pirms pieciem gadiem aizsāka tradīciju īpašā pasākumā godināt labākos pedagogus, pastāstīja biedrības valdes locekle Līvija Plavinska.

    “Skolotāja amats līdz šim brīdim netiek līdz galam novērtēts, un tādēļ mēs tādu balvu dibinājām, kura notiks piekto gadu pēc kārtas," teica Plavinska. "Šādā veidā godināt pedagogus, kuri ir pelnījuši, lai viņu darbu novērtētu, jo materiāli un morāli šis darbs netiek novērtēts pietiekami. Bet lielākais jaunums, ka pasākumu organizē ne tikai Latgaliešu kultūras biedrība, bet arī visas pašvaldības. Latgales plānošanas reģions arī pieņēmis lēmumu iesaistīties pasākumā. Un galu galā svarīgi ir, ja pašvaldība pamana savus skolotājus un viņus īpaši izceļ.”

    Vēl līdz 9. septembrim skolēni, skolotāji, arī vecāki Latgales reģiona skolotājus Nikodema Rancāna balvai var pieteikt piecās kategorijās,

    tostarp novērtējot viņu ieguldījumu latgaliešu valodas, kultūrvēstures un novadmācības popularizēšanā, inovatīvu metodiku pielietojumā, kā arī neaizmirstot un novērtējot jaunos un nesen darbu uzsākušos skolotājus. Šogad kā jauninājums pēc pašu skolotāju pieprasījuma nākusi klāt nominācija par latviskās un latgaliskās kultūrvides veidošanu pirmsskolas izglītības iestādēs. Pati balvas pasniegšanas ceremonija notiks 22. septembrī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti