"Ikdienas ainas [skolās] ir tādas, ka no pozitīvās puses – [ukraiņu] bērni skolās iejūtas ļoti labi. Kopā ar vienaudžiem sadzīvo, un nekādas apcelšanas vai kādas baumas, kas te klīst apkārt, nav novērotas," sacīja Kalvāns. Viņš norādīja, ka jaunieši savā starpā komunicē, un viss esot kārtībā.
Vienlaikus profesionālā līmenī skolas saskaroties ar diviem lieliem izaicinājumiem.
"Viens ir, ka Ukrainas izglītības sistēma ir strukturēta diezgan citādi gan vecuma ziņā, gan klašu skaita ziņā. Sāk parādīties arī saturiskas problēmas, teikšu atklāti – ukraiņu bērni ir advancētāki," uzsvēra direktors.
Tāpat Kalvāns atzina, ka joprojām nekur neesot pazudis jautājums, kā ukraiņu bērniem reāli izlikt gala vērtējumus.
Kalvāns sprieda , ka problēma būšot septembrī, jo pašlaik tiek realizēts pagaidu risinājums. "Mums nozarē jādomā, kā vasarā nodrošināt latviešu valodas kursus, vasarai jābūt efektīvi izmantotai," sacīja direktors.
Direktors norādīja, ka pašlaik atbalstu pārsvarā nodrošinot izglītības pārvalde vai nodaļa, bet lielākais atbalsts novirzīts skolām, kurās ir mazākumtautības izglītības programmas. "Bet, piemēram, Rīgā apmēram 200 bēgļu bērnu mācās latviešu plūsmas programmās," piebilda Kalvāns.