Panorāma

Latvija un Polija sadarbosies enerģētikas jautājumos

Panorāma

Atklāj eiro ieviešanas operācijas detaļas

Skatītāja: «Rossija 24» -- vēl sliktāks par «Rossija RTR»

Skatītāja: «Rossija 24» – vēl sliktāks par «Rossija RTR»

Kopš kanāla “Rossija RTR” retranslācija Latvijas teritorijā ir apturēta, daudzi skatītāji izteikuši neapmierinātību ar kanāliem, kurus kabeļoperators piedāvājis tā vietā. Kamēr, piemēram, “Lattelecom” klienti tikuši pie Krievijas filmu kanāla, vairāki operatori “Rossija RTR” aizstājuši ar Krievijas diennakts ziņu kanālu “Rossija 24”.  Pensionāre Lidija par šī kanāla saturu ir sašutusi.

Lidija Latvijas Televīzijā vērsās pēc Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētāja Aināra Dimanta aicinājuma ziņot, ja kanālu pakā kanāls „Rossija RTR” aizstāts ar programmu „Rossija 24”. Viņa jauno programmu sauc par pat vēl briesmīgāku nekā veco. 

Lidija nav mainījusi kabeļoperatoru jau vairāk nekā 10 gadus, viņa izvēlējusies lētāko kanālu paku par dažiem eiro ar 12 kanāliem. Tagad tajā ir arī diennakts ziņu kanāls „Rossija 24”. 

„Es vakar intereses pēc – es jau neskatos tos krievu kanālus –, es intereses pēc ieslēdzu, domāju, ko viņi tagad raida RTR vietā, un izrādās, ka šitas te iet, „Rossija 24”,” stāsta Lidija. „Tas vēl briesmīgāks ir. [..] Visu laiku tie žurnālisti, visu laiku tie Maskavas komentētāji, vēl briesmīgāks nekā „Rossija”,” saka Lidija.

Viņa aktīvi sekojot visiem ziņu izlaidumiem latviešu valodā, bet uz krievu kanāliem programmu pārslēdz, kad latviešu raidījumus pārtrauc reklāmas. Pati tur stāstītajam netic - ar visu ģimeni bijusi Sibīrijā, melus un propagandu protot atšķirt. Kundze gan pieļauj – daļa stāstītā tomēr varētu būt patiesība, un uzsver – pārbaudīt jau nevar.

„Mūsējie, latviešu žurnālisti, pašreiz nav nemaz Kijevā, un viņi neko nevar pastāstīt. Ko viņi [no Maskavas] stāsta, tam mums jātic. [..] Viņi pasludina tās republikas, un mūsu žurnālisti tur nav, un neviens nevar, kā saka, konkrētu taisnību pastāstīt, mums nav žurnālistu tur, neviena,” saka Lidija, tomēr atzīstot, ka Krievijas propagandai netic.

NEPL padomes priekšsēdētājs Ainārs Dimants jau paziņojis, ka padome vērtēs arī „Rossija 24” saturu, un pieļauj – arī tajā tiks konstatēti tie paši pārkāpumi, uz kuriem pamatojoties, tika apturēta kanāla „Rossija RTR” retranslācija Latvijas teritorijā.

Jau ziņots, ka ievērojot NEPLP lēmumu „Lattelecom" otrdien pārtraucis TV kanāla "Rossija RTR" retranslāciju, tomēr citi operatori to neplāno darīt, vai arī atraduši veidu kā apiet šo lēmumu.  Vairāki operatori piedāvā arī televīzijas kanālu Krievijas oficiālās TV un radio kompānijas “Rossija 24”, kas dažos komentāros ir vēl radikālāks, un NEPLP sola to pārbaudīt.

Pirmdien stājas spēkā aizliegums uz trīs mēnešiem Latvijā retranslēt kanālu „RTR Rossija”. Vairākos „Rossija RTR" ziņu un citos raidījumos no 2.  līdz 17.martam NEPLP konstatēja, ka notikumi atspoguļoti ļoti tendenciozi un tiek interpretēti atbilstoši Krievijas Federācijas ārpolitikas pamatnostādnēm, attaisnojot pret suverēnu valsti vērstu militāru agresiju, kuru ir nosodījušas lielākā daļa pasaules demokrātisko valstu. Ziņu sižetos dominē viedoklis, ka pretēji starptautisko tiesību normām Krievijas Federācijas prezidentam ir visas tiesības ievest Ukrainā karaspēku, lai aizsargātu krievvalodīgos iedzīvotājus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt