Skanstes tramvaja projekts papildināts; eksperti un aktīvisti joprojām apšauba tā lietderību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Vēlākais pirmdien uzņēmumam “Rīgas satiksme” Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā jāiesniedz pilnveidotais Skanstes tramvaja līnijas projekts. Tas ir jau pabeigts un būtiski neatšķiras no sākotnējā varianta. Ieviestas vien dažās korekcijas, kā arī pievienota izziņa no Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, kas apstiprina – tramvaja līnija neskars Lielo kapu teritoriju. 

Tikmēr aktīvisti, kas ir pret tramvaja izbūvi Skanstes virzienā, aicina atbildīgās iestādes vēl pēdējā brīdī mainīt plānus un izvēlēties rīdziniekiem izdevīgāku maršrutu.

“Nekad vairāk nākotnē tādas iespējas izmantot Eiropas Savienības līdzekļus tramvaju attīstībai Rīgā nebūs,” uzsvēra satiksmes eksperts Tālis Linkaits, uzskaitot virkni nesakritību starp “Rīgas satiksmes” sagatavoto Skanstes tramvaja līnijas projekta pieteikumu un reālo situāciju.

Pēc viņa teiktā, šāda maršruta izbūve tikai radīs papildu sastrēgumus Brīvības un Pērnavas ielas krustojumā, kā arī pie Nacionālā teātra, bet nesasniegs projekta mērķus. Pēc eksperta teiktā, jau pirms desmit gadiem veiktā pētījumā primārais virziens, kādā attīstīt tramvaja infrastruktūru Rīgā, minēts Purvciems un Pļavnieki.

“Rīgas satiksme” gan paliek pie savas līdzšinējās nostājas, ka tas nav iespējams.

“Veidot jaunu līniju tikai uz Dreiliņiem gandrīz nav iespējams, jo tādējādi tiktu pārslogota  jau šobrīd diezgan noslogotā Barona iela, veidojot jaunu līniju, panāktu, ka Barona ielā stāv tikai un vienīgi tramvaji,” pauda SIA “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Tikmēr Vides aizsardzības kluba viceprezidente Elita Kalniņa īpaši organizētā pasākumā pauda, ka Skanstes tramvajs Rīgai nav nepieciešams.

Viņa skaidroja, ka plānotā tramvaja līnija nemazinās sastrēgumus pilsētas centrā, turklāt tā izmaksas ir nesamērīgi augstas. Kalniņa atzina, ka klubs nav pret tramvaju kā transportlīdzekli, taču konkrētais maršruts, viņasprāt, ir nelietderīgs, un būtu jāvērtē iespējas attīstīt tramvaja līnijas citos virzienos. Kalniņa uzsvēra arī augstās projekta izmaksas, kuras plānotas aptuveni 100 miljonu eiro apmērā.

Elita Kalniņa: Par Skanstes tramvaju
00:00 / 00:39
Lejuplādēt

“Liekas, ka šis tramvajs patiešām nav nepieciešams Rīgai. Tieši šis maršruts. No vides viedokļa mēs noteikti atbalstām tramvaju. Patiesībā Rīgas domei pie tā būtu jāstrādā ne tikai savā iekšienē, bet sadarbībā ar citām pašvaldībām. Ar šo līdzekļu apjomu, kas ir paredzēts šim tramvajam, galu galā varētu tramvaju, es nezinu, uz Siguldu uzbūvēt ar šādiem līdzekļiem, kādi pašlaik ir, tie skaitļi ir tik ārprātīgi lieli,” sacīja Kalniņa.

“Pat skandināvu kolēģi no vides organizācijām, kam mēs minējām šos ciparus teica, ka tas pat Skandināvijai ir par dārgu, tām zemēm, kas tomēr ir citā cenu līmenī,” norādīja Vides kluba pārstāve.

Pēc “Rīgas satiksmes” teiktā, projekta atkārtota izvērtēšana varētu ilgt mēnesi. Pēc tam aptuveni trīs mēnešus to izskatīs Eiropas Komisija. Apstiprinājuma gadījumā tiks slēgts līgums un sākta tehniskā projekta izstrāde, kas varētu ilgt aptuveni gadu. Tātad līnijas izbūve varētu sākties ne agrāk kā nākamā gada vasarā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti