Skanstes tramvaja būvprojektu par 2,48 miljoniem eiro izstrādās «BRD projekts»

Skanstes tramvaja līnijas būvprojektu izstrādās sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BRD projekts", informēja pašvaldības uzņēmumā "Rīgas satiksme". Līguma summa ir 2,48 miljoni eiro (2 054 388 eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli). Tajā iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā.

"Rīgas satiksme" noslēgusi līgumu ar uzņēmumu par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei un autoruzraudzību Kohēzijas fonda finansētajā projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība". Daļa no tā ir Skanstes tramvaja līnija, kas sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu.

Būvprojektēšanu jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei paredzēts dalīt piecās kārtās - jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais - trijās kārtās. "Rīgas satiksmē" skaidro, ka dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus.

Visu būvprojektu izstrādi plānots pabeigt 2020. gada 1. ceturksnī. 

Pašvaldības uzņēmumā informēja, ka "BRD projekts" parakstījis Integritātes paktu ar sabiedrisko organizāciju "Delna", kas uzrauga, lai novērstu iespējamos korupcijas riskus. "Delna" līdz šim ir piedalījusies projekta uzraudzībā visās "Rīgas satiksmes" iepirkumu komisijas sēdēs, kā arī kopā ar saviem ekspertiem iesaistījās iepirkuma dokumentācijas izstrādē un iesniegto piedāvājumu izvērtēšanā.

KONTEKSTS:

Iepriekš tika ziņots, ka izdarīto grozījumu un pretendentu iebilžu dēļ ieildzis pērn jūlijā izsludinātais konkurss, kurā tiek meklēts projektētājs. Tāpat pērn Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lūdza "Rīgas satiksmi" pārtraukt iepirkumu par būvprojekta izstrādi Skanstes tramvaja līnijas izbūvei un sākt jaunu iepirkumu, precizējot nolikumu. Šāda IUB rīcība sekoja pēc iesnieguma no "Delnas".

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra tramvaja līnijas projektu par atbilstošu Eiropas Savienības fondu prasībām atzina martā.

2017.gada augustā Eiropas Komisija apstiprināja Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju. Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro.

Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas. Arī Saeima pērn 27.aprīlī galīgajā lasījumā atbalstīja Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likuma grozījumus, kas bija virzīti, lai nodrošinātu Lielo kapu, kā arī Pokrova un Jēkaba kapu neaizskaramību. 

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti