1:1

1:1 Gundars Rēders: Leonīds Volkovs

1:1

Bernis: Par vēlmi panākt caurspīdīgu bankas pašlikvidācijas procesu

1:1 Gundars Rēders: Zane Oliņa

Sešgadnieku 1.klasē atcelšana paredzēs izmaiņas jaunajā mācību saturā (precizēts)

Atceļot skolas gaitu sākumu no sešu gadu vecuma, būs jāveic izmaiņas jaunajā saturā, portālam LSM teica  "Skola 2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa.

Precizējums

Precizēts Oliņas teiktais 5.jūnijā Latvijas Televīzijas raidījumā "1 pret 1", ka, atceļot sešgadnieku došanos pirmajā klasē, būs jāpievieno papildu gads.

Latvijas Televīzijas raidījumā "Viens pret vienu" Oliņa stāstīja, ka saturs ir sadalīts atbilstoši vecumam - pašlaik tas ir pieskaņots modelim, ka bērni skolas gaitas sāk sešu gadu vecumā un beidz 18 gados. "Ja deputātu lēmums ir atstāt, kā ir šobrīd, tad mēs taisīsim vēl vienu gadu," teica jaunā mācību satura ieviešanas vadītāja.

Portālam LSM Oliņa skaidroja, ka būs jāpievieno papildu gads pašlaik izstrādātajā saturā, kas paredzēja skolas gaitas no sešu līdz 18 gadu vecumam. Tas nozīmē, ka jaunieši skolu turpinās beigt 19 gadu vecumā kā līdz šim.

Pēc Oliņas teiktā, ja deputāti lems, ka sešgadnieki pirmajā klasē vēl nemācās, būs jāizstrādā mācību saturs un materiāli sešgadniekiem, ņemot vērā pāreju no pirmsskolas izglītības satura uz 1.klasi.

Oliņa atzina, ka šogad jaunu saturu veselai vecuma grupai nebūs iespējams izstrādāt, bet līdz nākamā gada 1.septembrim tas varētu būt gatavs. Viņa gan norādīja, ka reformu var veikt arī bez sešgadniekiem sagatavotā satura, to īstenojot pārējiem.

Jauns saturs - jauns eksāmens

Tāpat Oliņa stāstīja, ka trīs gadu pēc jaunā satura ieviešanas mainīsies arī eksaminācija. Paredzēts, ka vidusskolā būs trīs līmeņu sistēma  - pamata, optimālā un augstākā. Skolēns atbilstoši saviem nākotnes plāniem varēs izvēlēties kombinēt dažādus mācību priekšmetus. Šāda izvēle gan paredzēta tikai 12.klasē, lai skolēns būtu apguvis arī pamatus.

Pēc Oliņas teiktā, tas ļaus jaunietim apgūt padziļināti tieši to, kas viņam interesē, piemēram, padziļināti mācoties matemātiku.

Atsaucoties uz šī gada matemātikas eksāmenu, Oliņa teica, ka tas, ko prasa eksāmenā, nesaskan ar iemācīto, un nākotnē paredzēts pielāgot eksāmena saturu jaunajam mācību saturam. Tādējādi - ja mācības noritēs trīs līmeņos, arī eksāmeni tādi būs.

"Problēma, ka mācāmies ļoti daudz priekšmetu, bet no visa pa druskai. Izskrienam cauri un neiedziļinamies nevienā," skaidroja Oliņa.

Viņa norādīja, ka mainīsies arī mācību priekšmetu vērtēšana, gan neizskaidrojot to detaļās.

Bērnus mācīs mācīties

Oliņa ieskicēja, ka kompetenču pieeja saturā nozīmē - bērns saprot, kā pielietot skolā iegūtās zināšanas. Pēc Oliņas teiktā, bērnam var iemācīt ne tikai, kur jāliek komati, bet arī pašu mācīšanās procesu.

 Bērns tādējādi sapratīs arī to, kā lietas izpētīt un iemācīties tālāk.

Jau tagad skolās esot pedagogi, kuri īsteno šādu pieeju. Tomēr Oliņa saka, ka vēlas, lai vecākiem nebūtu "jāspēlē veiksmes spēle" un lai šādu izglītību varētu iegūt visi.

Tāpat viņa mierināja, ka mācību grāmatas ārā nebūs jāmet un no tām varēs mācīties arī pēc reformas. Vēl Oliņa minēja, ka jaunais saturs visās skolās netiks īstenots uzreiz, tomēr tēmu neizvērsa.

KONTEKSTS:

Izglītības satura reformu politiķi plāno pieņemt līdz Jāņiem. Kompromisa cena ir jautājums par sešgadniekiem 1.klasē, kuru šī Saeima vairs necilāšot. Un arī jaunā izglītības satura pakāpenisku ieviešanu nolemts sākt gadu vēlāk – no 2020.gada.

*Ziņā precizēts un skaidrots Oliņas teiktais par to, ka sešgadniekiem 

3 komentāri
kasmaresku
Ja bērnus un jauniešus pārstātu uzskatīt par mūžīgi nenobriedušiem zīdaiņiem, kuriem pieaugšana un spēja patstāvīgi domāt, kā arī risināt dažāda līmeņa jautājumus ir neiespējamā misija, bet izglītošanos necenstos pārvērst par rotaļām līdz pilngadībai, tad pilnīgi pietiktu ar tiem gadiem skolas solā, kas tiem jāpavada jau šobrīd. Ir jāmācās, nevis jāspēlē (it kā) izglītojošas spēles ar īslaicīgi aktuālām dogmatiskām idejām.. Es skolā mācījos, rotaļājos brīvajā laikā, nešķiet, ka kaut ko būtu neiemācījies vai nesapratis. Pārmaiņas pārmaiņu pēc - ļoti šaubos, ka, tikai tāpēc, ka apkārt kaut kur kāds tā dara, tas būtu labs un vērā ņemams piemērs. Galu galā, bērni ļoti lielā mērā ir tieši tik sekli, stulbi, nespējīgi, par kādiem tos uzskata un ļauj tādiem būt, pat veicina apkārtējā sabiedrība, kurus jau ietekmē citi faktori..
Astrīda Ķirse
Reformējot nevienam nav ienācis prātā, ka mums bērniem ir trīs mēneši brīvdienas vasarā un, ka tas ir stipri par daudz, gan mācību pārtraukuma ziņā, gan vecākiem ir problēmas atrast bērniem reālu nodarbošanos? Ja pieliekam vienu mēnesi katru gadu, tad nav vajadzības vēl vienu gadu pielikt. Būsim vienreiz reālisti un tiešām reformēsim!
Aigars Bērziņš
Ja mēs nemākam nodarbināt mūsu bērnus vasarā, tas nozīmē, ka esam slikti vecāki, ko bērni darīja agrāk- strādāja, atpūtās, tagad bērni strādāt vairs nemāk, un te es nerunāju par ogļu kraušanu. Vecāki daliet pienākumus un, reiz par visām reizēm, pievērsieties bērnam.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti