Satiksmes ministra jautājums saasina attiecības koalīcijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Ja balsojumā par satiksmes ministru netiks ņemta vērā Nacionālās apvienības frakcijas noraidošā nostāja pret Anriju Matīsu, bet meklēts atbalsts pie individuāliem deputātiem un opozīcijas, tas faktiski nozīmēs, ka koalīcijas nav. Tā uzskata Nacionālās apvienības līderis Raivis Dzintars. Savukārt „Vienotības” vadītāja Solvita Āboltiņa pārmet „Visu Latvijai”-„Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK sabiedrības nogurdināšanu ar kašķiem par krēslu pārdali.

Pēc Nacionālās apvienības paziņojuma, ka tā neatbalstīs „Vienotības” un Neatkarīgo deputātu grupas ministra amatam virzīto Satiksmes ministrijas valsts sekretāru Anriju Matīsu, premjers Valdis Dombrovskis sacīja, ka nākamās politiskās konsultācijas notiks pirmdien koalīcijas padomē. Taču neformālas sarunas kuluāros turpinājās. Jau iepriekš atbalstu Matīsam apsolīja daļa Zaļo un Zemnieku savienība, par viņu nobalsot varētu arī atsevišķi Nacionālās apvienības frakcijas deputāti. Tomēr apvienības līdzpriekšsēdētājs Raivis Dzintars brīdina koalīcijas partnerus tā nerīkoties.

„Mēs droši vien, ka runāsim, diskutēsim ar atsevišķiem deputātiem. Normāli, ka atsevišķos jautājumos viedokļi pastāv dažādi, bet frakcijas vairākums ir nolēmis neatbalstīt, un to es varu droši apgalvot, ka frakcijas viedoklis nemainīsies.

Nemācēšu šobrīd tīri formāli pateikt, kā tas izskatās no koalīcijas līguma puses, taču pēc būtības – ja tiek virzīts kandidāts, ar kuru nav mierā koalīcija, tad faktiski tas ir solis, lai pārtrauktu šīs koalīcijas pastāvēšanu. Tā kā es uzskatu, ka premjera vēlme saglabāt esošo koalīciju ir pietiekoši liela, lai nemēģinātu ievēlēt ministru ar opozīcijas balsīm bez koalīcijas partneru atbalsta,” saka Dzintars.

Asi uz šiem ultimātiem reaģē „Vienotības” valdes priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa, kura norāda, ka šobrīd neesot iecerēts virzīt kādu citu satiksmes ministru: „Pagaidām es neredzu nekādu pamatu, kāpēc mums vajadzētu mainīt un meklēt citu kandidātu, jo tos reālos argumentus, kāpēc Matīsa kungs nevarētu ieņemt šo amatu, es neesmu dzirdējusi. Aizkulisēs netiek slēpts, ka Nacionālā apvienība šādi ir gatava spēlēties ar neskaitāmiem kandidātiem. Neiztur kritiku ne arguments par politiskās atbildības neuzņemšanos no „Vienotības” puses, ne arī tas, ka Matīsa kungs nav profesionālis. Nu, mums ir dažādas retorikas par tankiem un tamlīdzīgām lietām, droši vien, ka es labprāt pajautātu Nacionālajai apvienībai, lai viņa beidzot paskaidro sabiedrībai, vai tas ir tas pats, ko darīja kādreiz „Tēvzeme un Brīvība”, gāžot visas „Latvijas ceļa” valdības nevienam nesaprotamu krēslu pārdales dēļ. Politikā, manuprāt, pateikt ultimātus un „nekad” liecina par zināmu neprofesionalitāti.”

Arī Neatkarīgo deputātu grupas līderis Klāvs Olšteins uzsver, ka Matīss ir piemērota kandidatūra. Tomēr viņš saprot arī Nacionālās apvienības mājienus par to, ka esošais spēku sadalījums valdībā viņus neapmierina: „Vai tas vedina uz to, ka ir jāpārskata koalīcijas līgums un, iespējams, arī Nacionālā apvienība vēlas kādu papildu amatu vai papildu ministru, man grūti atbildēt. Tas jāprasa viņiem pašiem, kaut kādas politiskās konsekvences, protams, ir bijušas, un ir redzams, ka viņi nav īsti apmierināti ar to modeli, kas šobrīd darbojas un vēlētos arī paši uzņemties vēl kādu ministra amata pienākumu.

Tas noteikti ir jautājums, kas būs jārisina un par ko būs jārunā tuvākajā laikā, bet uzskatām, ka tas jautājums nav risināms kontekstā ar satiksmes ministru.”

Olšteins uzskata, ka pēc pašvaldību vēlēšanām varētu samilzt vēlme pārskatīt valdības modeli, un no šī jautājuma izbēgt neizdosies. Savukārt Āboltiņa norāda - katram, kurš lauž koalīcijas līgumu, jāapzinās, ka viņš gāž valdību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti