Panorāma

SAB vadītāja amatam virza Maizīti

Panorāma

Muzejā izveidota porcelāna leļļu izstāde

Matīsu ieceļ satiksmes ministra amatā

Satiksmes ministra amatā Saeima ievēl Matīsu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Saeima deputāti piektdien ārkārtas sēdē satiksmes ministra amatā atbalstījuši līdzšinējo ministrijas valsts sekretāru Anriju Matīsu. Matīss atbalstīts ar 73 deputātu balsīm, pret bija 12.

Par uzticību Matīsam balsoja partijas "Vienotība", "Saskaņas centrs", Reformu partijas un Zaļo un Zemnieku savienības deputāti. Savukārt pret Matīsu ministra amatā nostājās "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK (VL-TB/LNNK).

Kā ziņots, satiksmes ministrs Aivis Ronis pirms mēneša paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju. Lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā. Ronis turpināja strādāt līdz piektdienai, 1.martam.

Premjers Valdis Dombrovskis uzrunā Saeimas deputātiem īsi pirms balsojuma atzina, ka satiksmes ministra kandidātu atlase nav bijusi viegla. Vairāki arī no uzrunātajiem kandidātiem ir atteikušies no kandidēšanas uz šo amatu, kā iemeslu minot gan atalgojumu, gan nopietnās nozarē risināmās problēmas, gan spiedienu, ar kuru nākas saskarties ministriem.

„Jāatzīst, ka Matīsa kungam ir liela izpratne un zināšanas gan par darbu nozarē, jau vairākus gadus vadot Satiksmes ministriju, tātad pārzinot nozares problemātiku un piedāvājot arī konkrētus risinājumus daudzām satiksmes nozarē sasāpējušām problēmām. Jo tiešām risināmo jautājumu šeit ir ļoti daudz,” sacīja premjers. Viņš minēja jautājumus, kas saistīti ar „Pasažieru vilcienu”, „airBaltic”, arī ceļu stāvokli un ceļu būves kvalitāti, tāpat pasta pakalpojumu liberalizāciju.

Savukārt Einārs Cilinskis (VL–TB/LNNK) uzrunāja partiju „Vienotība”: "Godājamā „Vienotība”, ja jūs domājat, ka visas jūsu slēptās lietas nekad netaps redzamas, tad tā var domāt, bet tā nenotiek. Protams, jūs varat absolūtā paštaisnumā visos grēkos vainot Nacionālo apvienību, tāpat kā citkārt izglītības ministru, varat turpināt bīdīt aizkulišu lietas satiksmes jomā ar oligarhiem un dažādām personīgo interešu grupām. Varat slepeni nostiprināt kopīgi ar „Saskaņas Centru” „Gazprom” varu Latvijā un varat domāt, ka eiro ieviešana tā aplaimo latviešu tautu, ka visu to kompensē. Bet, ja „Vienotība” aizies pa Latvijas ceļu kā Tautas partija un „Saimnieks”, ne jau kāda cita tiesiskuma koalīcija ieņems vakanto vietu.”

Par Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam jau iepriekš bija vienojušies "Vienotības" pārstāvji un pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri, veidojot koalīciju, uzņēmušies politisko atbildību par šo ministriju.

Arī Reformu partija piektdien pirms balsojuma solīja atbalstu Matīsam, gan norādot, ka partiju uztrauc lēmums virzīt ministru apstiprināšanai Saeimā ar opozīcijas balsīm, nevis vienotu koalīcijas balsojumu, kas rada iespējamo apdraudējumu koalīcijas stabilitātei. Savukārt nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK VL-TB/LNNK paziņoja, ka Matīsu neatbalstīs.

Matīss ieguvis inženierzinātņu bakalaura un maģistra grādu Rīgas Tehniskajā universitātē. Iepriekš strādājis arī dažādos amatos Ekonomikas ministrijā (EM), tad 2008.gadā tika iecelts par EM valsts sekretāru, bet 2009.gadā tika pārcelts Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti