Pēc ārkārtējās situācijas izsludināšanas 12. martā ielās bija krietni mazāk transporta līdzekļu.
“Ja mēs skatāmies kopumā no 13. marta, kad iedzīvotāji tika aicināti strādāt attālināti, automašīnu skaits samazinājās, sākumā pat ievērojami, par 6% kritās šis skaits,” raidījumu informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.
“Bet mēs redzam tagad, aprīlī - pamazām automašīnu skaits Rīgas ielās atjaunojas un, piemēram, Salu tiltu pat šķērso par 6% vairāk nekā ikdienā iepriekš pirms šī ārkārtas stāvokļa,” norādīja Dimante.
Iespējams, iemesls ir fakts, ka cilvēki izvēlas braukt ar savu automašīnu, lai nebūtu jāpārvietojas ar sabiedrisko transportu.
Kopš atlaižu atcelšanas Rīgas sabiedriskajā transportā pasažieru skaits galvaspilsētas sabiedriskajā transportā ir samazinājies vairāk nekā četras reizes. Šo skaitli ļoti atzinīgi ir novērtējuši infektologi. Rīgas dome arī turpmāk kardinālu lēmumu pieņemšanā, pirmkārt, ņems vērā tieši šo speciālistu ieteikumus.
Lai gan automašīnu skaits samazinājies, departaments neplāno atgriezties pie kādreizējās kārtības un naktīs uz atsevišķām ielām izslēgt luksoforus, jo “tas uzreiz ir satiksmes drošības jautājums, tas uzreiz pasliktinātu satiksmes drošību”.
Arī no ekonomiskā viedokļa luksoforu slēgšanai nebūtu nekāda būtiska finansiāla ieguvuma, jo visi luksofori ir ar LED spuldzēm, līdz ar to tie ir ekonomiski jau paši par sevi.