Salacgrīvieši nemierā ar ielas slikto stāvokli
To, kāda ir satiksmes intensitāte Salacgrīvas galvenajā ielā, apliecina tas, ka pašā ielas malā uzrunāto iedzīvotāju teikto gandrīz nedzirdi. Tādēļ salacgrīviešu viedokļus nākas uzklausīt nostāk no tranzītceļa.
“Fūres jau ļoti izbrauc ne tikai ceļu vien, bet pat autoostu, tie laukumi tiek izbraukti un celiņi.”
“Tiltu arī vajag sakārtot. Šausmīgi smagas kravas iet pāri uz vienu pusi, uz otru pusi. Tad ir švakais asfalts, tas mīkstais, un tas vienkārši iegrimst.”
“Pateikt godīgi? Nu, centrālā iela, tranzītiela ir bēdīga.”
“Ja nav mute ciet, tad zobi ir ārā.”
Maku atvērs valsts un pašvaldība
Salacgrīvas novada domes izpilddirektors Andris Zunde (Latvijas Reģionu apvienība) stāsta, ka beidzot ir saņemts apstiprinājums no Satiksmes ministrijas, ka tranzītielas rekonstrukcija notiks un būs arī finansējums.
“Beidzot, beidzot ir pienākusi šī laimīgā prieka vēsts, ka Satiksmes ministrija ir piešķīrusi 2,24 miljonus un nākošajā gadā mēs varēsim uzsākt projektēšanu. Pie optimistiskiem aprēķiniem varbūt jau nākošā gada beigās sāksies kādi darbi, bet katrā ziņā aiznākošgad noteikti,” saka Zunde.
Protams, lai rekonstruētu tranzītielu, kas ir arī pilsētas galvenā iela, arī pašvaldībai būs jāatver savs maks līdzfinansējumam.
Kā stāsta domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs (Latvijas Reģionu apvienība), šis nebūs vienkāršs ielas remonts, jo jāņem vērā gan satiksmes intensitāte, gan arī tas, ka tā ir iela pilsētā. “Tālāk jāatrisina gājēju drošība, gan velosipēdistu, visas iespējamās lietas. Pie tam vēl mazināt sastrēgumu iespējas, mazināt arī ietekmi uz apkārtējām mājām, jo “VIA Baltica” malā mums atrodas arī samērā daudz daudzdzīvokļu mājas, tātad tur jautājums būs, kā samazināt šo troksni,” saka Straubergs.
Jārisina jau arī būs jautājumi, kā tranzītielas rekonstrukcijas laikā varēs organizēt satiksmi, lai neapstātos dzīve pilsētā un arī tālbraucējiem būtu iespēja šķērsot šo posmu.
“Šeit plūsma ir nepārtraukti, kaut vai pilsētas svētkos: ja mēs gribam gājienu palaist pāri par upi, pa tiltu, tad pa to laiku, kamēr mēs pārejam, tikmēr veidojas divu kilometri garumā sastrēgums ar smagajām mašīnām,” norāda domes priekšsēdētājs.
Izskan ierosinājums par apvedceļu
Sarunās ar salacgrīviešiem gan arī izskan ierosinājums, kāpēc nevarētu pilsētai būt apvedceļš, kā tas ir, piemēram, Saulkrastiem.
“Kāpēc uzskata, ka netaisīt to apvedceļu, jo pilsēta būšot mirusi. Bet es nedomāju, ka Saulkrasti ir miruši, piemēram.”
“Nu, apvedceļš jau ir ideāli, bet skatīsimies no ekonomiskā viedokļa, vai no tā būs ekonomiskais ieguvums.”
Tas, ka tranzītceļs šķērso pilsētu, Salacgrīvai reizē ir gan mīnuss, gan pluss, jo nenoliedzami tas ir atbalsts uzņēmējdarbībai.
Dagnis Straubergs vērtē, ka tas varētu būt nākotnes jautājums, saistībā ar ātrgaitas dzelzceļa būvi: “Uzņēmēji būtībā uzskatīja, ka uzbūvēt apvedceļu būtu samērā liels trieciens uzņēmējdarbībai. Auto plūsma, kas pamatā ir ne tik daudz smagais transports, bet arī tūrisms un caurbraucēji, kas te apstājas un izmanto pakalpojumus. Tas varētu būt diezgan liels nāves spriedums daudziem uzņēmumiem.”
Bet jau tuvākas nākotnes jautājums ir tilts pār Salacu, kuru arī ik dienu šķērso smagais tranzīttransports.
“Tilts gan ir jāpagaida. Tas neietilpst šajā summā, tas neietilpst šajos remontos.
Tilts ir pilnīgi atsevišķa lieta, tuvākajos gados droši vien taps projekts,” norāda Zunde.
Salacgrīvas tranzītielas rekonstrukcija gan vēl šogad nesāksies. Priekšā visai sarežģīti projektēšanas darbi, jo jāņem vērā visi faktori, kas saistīti ar to, ka šis ceļš iet cauri pilsētai.