Braucot no Sabiles uz Kandavu var izbaudīt skaistus skatus, jo tūlīt ceļa malā sākas dziļas nogāzes. Tomēr tieši tas radījis bīstamību. Pirms diviem gadiem šajā ceļa posmā notika ceļa nogruvums, kas ierobežoja satiksmi. Lai uzsāktu rekonstrukciju, nācās iziet cauri ilgam un sarežģītam procesam. Bija jāveic papildus ģeoloģiskā izpēte, lai izvēlētos piemērotāko remontdarbu veidu.
Tagad darbi ir uzsākti, šobrīd satiksmei ir slēgts posms Greiļu kalns – Ezergali līdz Plostkrogam. „Tas ir 18 kilometri, un šeit pa taisno ir 16 kilometri, 12 kilometri iznāk lieki tagad apbraukt,” norāda „Saldus ceļinieks” būvdarbu vadītājs Arvis Andersons.
Šis ceļš satiksmei būs slēgts nedaudz ilgāk par trim mēnešiem. Sabiles iedzīvotāji, kuri ar personīgo automašīnu katru dienu mēro ceļu uz darbu Kandavā, atzīst, ka šī situācija radīs papildus izmaksas un ceļā paies vairāk laika.
„Finansiāli tas ir, rēķiniet, ja 25 kilometri lieki…Tas jau stabili ir trīs eiro, kas iztērēti nevajadzīgi,” norāda sabilietis Margonis. „Līdz Matkules skolai jau ir grantētais ceļš. Jo lielāka transporta plūsma, jo lielāka „trepe” rodas. Tas bojā automašīnu,” saka sabilietis Einārs.
Būvdarbi tiks veikti divos posmos – pirmais posms ilgs līdz 30. novembrim, kad tiks izbūvēti zemes darbi līdz šķembu apakškārtai un izveidots gabions, kas ir no metāla cinkotām stieplēm pīts karkass vai kaste, lai nostiprinātu nogāzes. Otrajā kārtā tiks liets asfalta segums, to plānots veikt pavasarī līdz maijam. „Tā vienkārši sakot – tas ceļš tiks ietīts tādās kā spilvendrānās. Kā tiek veidota smilts uzpildīšana? No malas izskatīsies kā tāda spilvendrānas ārējā mala,” par būvdarbiem saka „Latvijas Valsts ceļu” būvinženieris Aivars Gēde.
Remontdarbi šajā posmā ietekmēs arī starppilsētu autobusu maršrutu. SIA „Nordeka” maršrutu sagatavošanas speciālists Uģis Lapiņš sacīja, ka autobusi varētu kavēties 10-15 minūtes.
Ceļš tiek rekonstruēts par valsts budžeta līdzekļiem. Kopējā līguma summa ir 757 864 eiro.