Panorāma

Pabalstu sistēmu izmanto darba devēju interesēs

Panorāma

Muzejā izveidota porcelāna leļļu izstāde

Sākas priekšvēlēšanu maratons

Sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Latvijā no šodienas oficiāli sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods un partijām, veicot aģitāciju televīzijā, radio, presē, internetā un publiskās vietās, ir jāievēro Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā noteiktā kārtība.

Tuvojoties 1.jūnijā gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām, vairāki politiskie spēki šogad izmantoja iespēju reklamēties jau pirms oficiālā priekšvēlēšanu aģitācijas perioda, kas sākas šodien. Šīs vēlēšanas būs pirmās, kopš spēkā ir jauna  priekšvēlēšanu aģitācijas kārtība. Partijas priekšvēlēšanu izdevumiem var tērēt divas reizes mazāku summu nekā iepriekš. Būtiska izmaiņa ir arī politiski apmaksāto reklāmu aizliegums televīzijā mēnesi pirms vēlēšanām, proti, no 2.maija.

„Pirmais Baltijas kanāls” šogad nolēmis pilnībā atteikties no politiskās reklāmas materiālu izvietošanas televīzijas ēterā . Turpina „Pirmā Baltijas kanāla” pārstāvis Edžus Vējiņš:”Mēs uzskatām, ka šāda neparasta rīcība veicinās norobežošanos no politizēšanās procesa, kas nereti tiek pārmests priekšvēlēšanu laikā. iespējams, ka tas arī stiprinās Pirmā Baltijas kanāla redakcionālo neatkarību.”

Vējiņš uzsver, ka gan pirms vēlēšanām, tāpat kā iepriekš, dos vienādu iespēju izteikties visiem politiskajiem spēkiem, tomēr neesot noslēpums, ka PBK auditorija ir krievvalodīgie iedzīvotāji un kanāls pirmām kārtām atspoguļo to, kas interesē viņus.

Tā kā apmaksātas reklāmas televīzijā mēnesi pirms vēlēšanām būs aizliegtas, partijas sevis popularizēšanai varēs izmantot bezmaksas raidlaiku. „Vienotības” pārstāvis Artis Kampars atzīst, ka šie raidlaiki nav pārāk skatāmi un populāri, tomēr partija iespēju izmantošot. Līdzīgi rīkosies arī „Saskaņas centrs”, tomēr abu partiju pārstāvji lielāko uzsvaru sola likt uz tiešo kontaktu ar vēlētājiem.

Politologs Ivars Ijabs uzskata, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā lielākie riski gaidāmi 30 dienu periodā pirms pašām vēlēšanām, jo vēl nav īsti skaidrs, kā tiks kompensēts politisko reklāmu aizliegums televīzijā: „Kādā veidā valsts piešķirs naudu, kādiem mēdijiem, kur tas parādīsies, kā tas strādās? Es domāju, ka tā ir tā lielākā neskaidrība šobrīd. Savukārt, kas attiecas uz pārējo, tad mums būs jāskatās, kā valsts tiek ar šo regulēšanu galā. Viena no šādām lietām, protams, ir administratīvo resursu izmantošana, kur likums pietiekami konkrēti redz to, kā tas varētu izskatīties. Redzēsim kā tas strādās.”

Politologs atzīst, ka ir jārēķinās, ka politiķi arī jaunajā likumā meklēs caurumus un iespējas to apiet.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti