Topošā apvedceļa trasē norit zemes darbi, materiālu pievešana un citi sagatavošanas un demontāžas darbi.
Patlaban notiek jaunās trases būvdarbi un nav nepieciešamas ieviest satiksmes ierobežojumus, taču jau nākamā gada sākumā ar tiem būs jārēķinās.
Būvdarbu laikā materiālu piegāde notiek pa vairākiem vietējās nozīmes autoceļiem, kuri ir nodoti apsaimniekošanā būvniekam.
Ķekavas apvedceļa tā sauktās pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS "Kekava ABT" un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4".
Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.
KONTEKSTS:
Šā gada jūlija vidū noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas būs Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības projekts (PPP) ceļu būvniecībā. Paredzams, ka pēc trīs gadiem Bauskas virzienā vedīs četru joslu maģistrāle.
Ķekavas apvedceļš pēc izbūves būs jaunais autoceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža posms, kas būs daļa no starptautiskā autoceļa “Via Baltica”, nodrošinot tiešāko un ātrāko savienojumu ar Lietuvu un citām Eiropas valstīm. Šobrīd Bauskas šosejas posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji ap 17 000 automašīnām diennaktī.
Jaunā apvedceļa izbūvei tiek piesaistīts finansējums no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas.