Dienas ziņas

Policija aiztur naudas viltotājus

Dienas ziņas

Jaunieši saskata biznesa iespēju niedru pārstrādē

Informē par izmaiņām sabiedriskajā transportā

Sāk pārvērtēt starppilsētu autobusu tīklu; pilotprojekts notiek Viļakā

Pēc Autotransporta direkcijas datiem: Latvijā pērnajā gadā 1081 autobusu maršrutā bijuši 7668 reisi. Pēdējos piecus gadus tīklā krasas izmaiņas nav veiktas, taču aizvien manāmi atšķiras pakalpojuma kvalitāte lielajās pilsētās un pierobežas reģionos. Šobrīd ar pārvadātājiem noslēgti 63 dažādi līgumi. Tie, kas aptver 85% Latvijas teritorijas, ir spēkā līdz 2020. gada beigām, bet 15% - 2018. gadam.

“Izveidojies tāds visai liels zoodārzs,” norāda AS “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. “Mums ir sadrumstalots tīkls. Ļoti daudz dažāda līmeņa pārvadātāji. Un mums sanāk tā, ka pat viena neliela maršruta tīklu reizēm apkalpo daudz pārvadātāju. Tas sarežģī gan pašiem pasažieriem dzīvi, gan mums, organizējot darbu no valsts puses,” stāsta Godiņš.

Šobrīd Autotransporta direkcija kopā ar pašvaldībām diskutē un gatavo jaunu sabiedriskā transporta koncepciju. Kā pirmais reģionālās vizītes galamērķis izvēlēts Viļakas novads. Tā domes priekšsēdētājs Sergejs Maksimovs stāsta, kādi reisi ir no Viļakas. “Alūksne-Viļaka-Kārsava-Rēzekne un arī Viļaka-Rīga jeb Baltinava-Rīga. Iedzīvotāju pamatvajadzības ir nodrošinātas. Tas, ka mēs nedaudz kropļojam konkurenci ar skolēnu pārvadājumiem… šo situāciju mēs plānojam risināt,” norāda Maksimovs.

Jaunās pārmaiņas paredz vienlīdz augstu pakalpojuma kvalitāti, drošību un maršrutu plānošanu kā pilsētā, tā laukos un citus mūsdienīgus risinājumus.

“Iespēja norēķināties par braucienu ar bankas karti. Vēl viena lieta, kas ir svarīga – informācija par pieturvietām gan vizuāli, gan audiāli. Domājam un strādājam pie tā, lai sakārtotu to pašu autoostu jautājumu,” atzīst Godiņš.

Pārņemt no pašvaldībām pārraudzībā un sakārtot autoostas direkcija plāno nākamgad. Piemēram, Viļakā autoostu izmanto trīs dažādi pārvadātāji. Šoferi atzīst, ka svarīgi izvērtēt arī to, cik liels autobuss nepieciešams konkrētam reisam. “Autobusi ir labi un lieli. Taču ir cilvēku trūkums un nav, ko vest. Agrāk bija mazi autobusi, un tie bija pilni. Nevarēja durvis atvērt. Cilvēki krita ārā. Tagad atver durvis – nav kam kāpt iekšā. Bēdīgi,” vērtē SIA “Balvu autotransports” autobusa šoferis Jānis.

Autotransporta direkcija izbraukuma vizītes reģionos visā Latvijā noslēgs rudenī, bet līdz 2019. gadam taps jauni iepirkumu nosacījumi, lai jau laikus uzsāktu līgumu slēgšanu ar sabiedriskā transporta pārvadātājiem vēl uz 10 gadiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti