Panorāma

Somija aizliegs ieceļot valstī Krievijas pilsoņiem

Panorāma

Panorāma

Vēlēšanas 2022: kā uzlabot ceļu kvalitāti?

Saeimas vēlēšanas 2022: Ko politiķi sola darīt autoceļu sakārtošanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

SKDS aptaujātie iedzīvotāji Latgalē, Vidzemē un arī Rīgā visbiežāk kā svarīgāko problēmu norādījuši sliktu ceļu kvalitāti. Arī Zemgalē un Kurzemē par ceļiem sūdzējušies vairāk nekā divas trešdaļas aptaujāto. Cik aktuāla ceļu lāpīšana šķiet politiskajiem spēkiem?

Ceļu mums ir daudz, bet braucēju, proti, iedzīvotāju, kas pa tiem pārvietotos – maz. Kompromisus ceļu tīkla sakārtošanā cer meklēt arī uz 14. Saeimu kandidējošie. Vairākas šobrīd koalīcijā esošas partijas, tostarp "Jaunā Vienotība" (JV), Nacionālā apvienība (NA) un "Konservatīvie" (K) vēlas kalt jaunus vai turpināt esošos plānus.

Kā pirmo konkrēto darbu, sākt būvēt apvedceļus, cer "Saskaņa" (S). Apvienotais saraksts un "Attīstībai/Par!" (AP) piedāvā pievērsties nevis pašai ceļu kvalitātei, bet attiecīgi - to drošībai, un sabiedriskajam transportam. 

Vairākas partijas nobažījušās par būvnieku darbu, proti, gatavas palielināt to atbildību.

Taču tikai divi politiskie spēki piedāvā ceļiem meklēt vairāk naudas. Tā ir Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS), kā arī "Progresīvie". Savukārt "Latvija pirmajā vietā" vēlas atjaunot Autoceļu fondu. "Progresīvie" piedāvā mainīt arī standartus, kā ceļi tiek būvēti, piemēram, laukos būvēt šaurākus, bet ar melno segumu noklātus ceļus.

Kas ir melnais segums, ko sola vairākas partijas? Biedrībā "Latvijas Ceļu būvnieks" vērtēja, ka šāds jēdziens ir mulsinošs. Arī programmu, plānu un stratēģiju jau ir pietiekami, atliek tās īstenot un turpināt.

"Tīkls ir izpētīts krustam šķērsām, tur tikai ir jāpieņem lēmumi. Piemēram, pagājušajos četros gados bija plānots lielu daļu valstij nevajadzīgo, bet pagaidām valstij piederošo vietējo ceļu atdot pašvaldībām. Pie kam iedodot līdzi arī pietiekamus naudas resursus, kas, manuprāt, bija ļoti korekti. Man liekas, sevišķi nav veicies ar šo ceļu nodošanu," sacīja biedrības "Latvijas Ceļu būvnieks" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Pa kādiem ceļiem braukt uz valstspilsētām?

Dažādos termiņos, bet izbūvēt ātrgaitas autoceļus sola "Saskaņa", "Latvija pirmajā vietā" un "Konservatīvie".

Par lielāku ātrumu un ērtumu pārvietojoties pa ceļiem runā Apvienotais saraksts, "Jaunā Vienotība", "Attīstībai/Par".

 Atsevišķas partijas izrēķinājušas konkrētus skaitļus un procentus. 

Cik kilometrus noasfaltēt, cik garas būvēt automaģistrāles, vai kur būvēt apvedceļus, stratēģijas var būt dažādas, bet tām nebūs vērtības, kamēr vien nebūs finansējuma, par ko to īstenot. Satiksmes ministrijā vēl nesen tāda izstrādāta.

"Valdība šo stratēģiju 2040. gadam pieņēma vienkārši zināšanai, viņi nepieņēma to akceptējot un nedeva Finanšu ministrijai atbilstoši stratēģijai vidējā termiņā, septiņus gadus uz priekšu paredzēt budžeta finansējumu. Tieši tāpēc šai stratēģijai nav tādas vērtības, kādai tai vajadzētu būt," uzskata biedrības "Latvijas Ceļu būvnieks" valdes priekšsēdētājs.

Iepriekšējos 2-3 gados ceļus daudz remontēja, atrodot tam finansējumu nevis stratēģiju pildīšanai, bet no pandēmijas seku mazināšanai un administratīvi teritoriālās reformas iedzīvināšanai. Šie finansējuma avoti gan ir terminēti. 

KONTEKSTS:

Kārtējās Saeimas vēlēšanas notiks sestdien, 1. oktobrī, no plkst. 7.00 līdz 20.00. 

Kopumā 14. Saeimas vēlēšanām reģistrēti 19 kandidātu saraksti, kuros uz 100 deputātu vietām parlamentā kopumā sākotnēji tika pieteikti 1832 deputātu kandidāti. Līdz ar CVK lēmumiem uz iekļūšanu Saeimā pretendē par trim kandidātiem mazāk – 1829.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti