Rīta Panorāma

Intervija ar Ilzi Pētersoni-Godmani , AS «Gaso» valdes priekšsēdētāju

Rīta Panorāma

Intervija ar Čārliju Vaskesu, Aināru Majoru, Miķeli Dzenušku un Tomu Kagaini (Grupa ATOM)

Intervija ar Kārli Šadurski, izglītības un zinātnes ministru (Vienotība)

Šadurskis: Pedagogu arodbiedrība ir kā «Ansītis un Grietiņa pasaku mežā»

Latvijas Izglītības un zinātnieku darbinieku arodbiedrība (LIZDA) un tās kritika par izglītības un satura reformu, kā arī priekšlikumu sākt mācības no sešu gadu vecuma, brīžiem atgādina “Ansīti un Grietiņu pasaku mežā”, intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” otrdien, 20. martā sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis ("Vienotība").

Arodbiedrība iepriekš bija norādījusi, ka skolotāji nav gatavi tam, ka bērnus mācīs no sešu gadu vecuma.

Atbildot uz arodbiedrības iebildumiem, Šadurskis otrdien ironizēja, ka pedagogi nezina, kas notiek skolās un nezina reformas vadlīnijas. Vēl nesen esot palielinātas skolotāju algas, bet arī tas esot slikti.

Šadurskis norādīja, ka nesaprot, kāpēc jauniem cilvēkiem izvēlēties pedagogu profesiju, ja visu laiku ir dzirdams tikai sliktais. Lai arī ir saprotama cilvēku vēlme vaidēt un sūkstīties, tomēr šobrīd tās esot par daudz, pauda ministrs.

Viņš norādīja, ka jau nākamajā nedēļā reformas varētu skatīt valdībā, un Saeimā likums nonāks aprīļa sākumā.

KONTEKSTS:

Latvijā pirmo reizi tiek pārskatīts vispārējās izglītības mācību saturs no pirmsskolas līdz 12. klasei, un jauno kompetenču pieejā balstīto izglītības modeli Latvijā plānots ieviest turpmāko piecu gadu laikā.

2017.gada septembrī sāka jaunās pieejas sabiedrisko apspriešanu, kurā viedokli varēja izteikt  izglītības jomā strādājošie, vecāki, uzņēmēji. Vienlaikus jaunā pieeja pilotprojektā tiek izmēģināta 100 skolās Latvijā.

Jaunajā pieejā mācību saturs būs sadalīts septiņās jomās: valodu, sociālā un pilsoniskā, kultūras un pašizpausmes, dabaszinātņu, matemātikas, veselības un fiziskās aktivitātes un tehnoloģiju. Visās jomās paralēli tiks mācītas arī tā saucamās caurviju prasmes, tādas kā sadarbības spējas, pašizziņa, kritiskā domāšana un radošums. Katram izglītības posmam nosprausts atšķirīgs mērķis.

Vidusskolas posmā skolēnam būs izvēles iespējas. Visi priekšmeti būs divos līmeņos. Optimālais līmenis dos kodola zināšanas par konkrēto jomu, bet pietiekami, lai varētu startēt augstskolā.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti