Sagaidot atbilstošu gaisa temperatūru, kas ļauj ieklāt asfaltbetonu, beidzies tehnoloģiskais pārtraukums un atsākušies būvdarbi uz autoceļa, kas savieno Sabili un Kandavu. Tiek uzstādītas barjeras, izbūvētas nomales un veikti nogāzes apzaļumošanas darbi. „Šobrīd ļoti intensīvi mēs strādājam, pat sestdienas, svētdienas. Cik nu varējām, piesaistījām cilvēkresursus, tehniku, lai 12 dienās mēs to varētu izdarīt,” teica SIA „Talce” ražošanas direktors Arvis Andersons.
Turpmāk satiksme tiks organizēta vienā joslā un regulēta ar luksoforiem, jo vēl jāizbūvē gabions jeb atbalsta siena. Tās jaunais risinājums izstrādāts pēc pērnā gada rudens lietavām, kad uz ceļa sāka slīdēt zemes masa ar aptuveni 12 000 tonnu lielu svaru. Piesaistīti pat speciālisti no Krievijas. „Nu jau ir diezgan pamatīgs izpētes darbs veikts un mēs varam ticēt, ka šobrīd tas risinājums būs tāds, kas turēs. Un faktiski, mēs arī esam izvēlējušies risinājumu ar lielāku rezervi,” norāda VAS „Latvijas Valsts ceļi” ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš.
Atbalsta siena būs 120 metru gara un 4 metru augsta. Jau šobrīd vienā no posmiem ir izbūvēts uzbērums, kas sastāv no ģeotekstila audumā ietītas smilts. „Tas noslīdenis tomēr var aktivizēties kaut kādā spēcīgā lietus gāzes gadījumā. Un tāpēc pa mazam posmiņam iesim tālāk, lai pēc iespējas mazāk to kalnu iztraucētu,” klāsta Alberiņš.
Šobrīd notiek sarunu procedūra ar iespējamiem būvdarbu veicējiem, bet darbi varētu sākties līdz Jāņiem un ilgt visu vasaru. Kamēr viss ceļš varētu satiksmei tikt atvērts septembrī, tikmēr sabilnieki priecājas, ka jau šobrīd viena atvērtā josla ļaus izvairīties no divreiz garākā apvedceļa. „Protams, mēs esam ieinteresēti labāk pasēdēt tās pāris minūtes pie luksofora un sagaidīt, kad atbrīvojas josla, nekā pusstundu braukt pa zemes ceļiem apkārt,” atzīst Sabiles iedzīvotāja Ziedīte Začeste.
Jau stāstījām, ka ieilgušie remontdarbi radīja zaudējumus ne tikai iedzīvotājiem, bet arī vietējiem uzņēmējiem. Papildu izdevumi bijuši arī „Latvijas Valsts ceļiem”, veicot papildu projektēšanu, regulāri planējot apvedceļu un maksājot kompensācijas pasažieru pārvadātājiem.