Sējas novadā uz sabiedrisko apspriešanu ieradās aptuveni desmitā daļa no visiem tur deklarētajiem 2500 iedzīvotājiem. Kā norādīja pašvaldībā, kultūras nams sen nav bijis tik piepildīts: visas sēdvietas ir aizņemtas un daudzi cilvēki zālē stāv kājās.
Apspriedes sākumā gaisotne bijusi mierīga, jo sākotnēji ar projektu iepazīstina tā ieviesēji.
Taču, kā vēsta Latvijas Radio korespondents Edgars Kupčs, Sējas novada iedzīvotājus satrauc vairākas lietas saistībā ar šo projektu. To starpā ir arī troksnis; projekta ieviesēji gan sola būvēt prettrokšņa sienu. Iedzīvotāji arī satraukti par iespējamām izmaiņām ainavā un to, ka projekta dēļ varētu tikt upurēti kultūras pieminekļi.
Rail baltic sab.apspriešana Sējas novadā. visiem dalībniekiem nav vietas. pic.twitter.com/nBXc3gQzXp
— Liene Barisa-Sermule (@liene_b) February 23, 2015
Sabiedriskās apspriedes pašvaldībās notiks līdz marta vidum, informējot un uzklausot visu 15 dzelzceļa līnijas plānotās trases skarto pašvaldību iedzīvotājus.
Jau pašlaik tiek prognozēts, ka visgrūtāk ar sabiedrības pārliecināšanu un atbalsta saņemšanu klāsies Mārupes novadā, kur plānotā trase vairāk nekā citviet skar iedzīvotāju intereses un ir vistuvāk jau izbūvētajām mājvietām.
Jau iepriekš vairākas pašvaldības pauda, ka ir nemierā ar „Rail Baltica II” maršrutu, un iebildumus ir cēlusi arī galvaspilsēta Rīga.
Latvijas pusē pie Igaunijas robežas jaunais sliežu ceļš sāksies Ainažos. Tad, stiepjoties caur Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu un Salaspils novadiem, sasniegs Rīgu. Ievadu galvaspilsētā paredzēts izveidot vietā, kurā kādreiz bija Ērgļu dzelzceļa līnija. Pēcāk vilciens virzīsies uz Centrālo staciju, bet no tās pa jaunu dzelzceļa tiltu uz Rīgas lidostu. Tālāk caur Mārupes, Olaines un Ķekavas novadiem virzīsies līdz Bauskas novadam, kur šķērsos Latvijas - Lietuvas robežu.
Būvniecības vajadzībām nāksies atpirkt aptuveni 2000 īpašumu. Šiem izdevumiem nāksies atvēlēt vairākus desmitus miljonu eiro no kopējām Latvijai paredzētajām izmaksām, kas ir 1,3 miljardi eiro.