Skolēni no Beverīnas, Kocēnu, Strenču, Naukšēnu un Mazsalacas novadu skolām dodas vides ekspedīcijā, kur katrā no pieturām jāatrisina kāds uzdevums. Rūjienas vidusskolā vides ekspedīcijas sāka organizēt pirms vairāk nekā septiņiem gadiem, un šo gadu laikā pedagogi kopā ar skolēniem radījuši arvien jaunas metodes un spēles, ar kuru palīdzību, esot dabā, skolēni apgūst vairāku mācību priekšmetu saturu. Šoreiz apmācību vada Rūjienas 11.klašu skolēni kopā ar saviem pedagogiem.
“Šajā stacijā ir doti vārdi, no kuriem ir jāizveido auga nosaukums, kas ir saliktenis. Ir jau dotas vārdu daļas, un jāsaliek pareizais nosaukums pie pareizās bildes,” skaidro 11.klases skolniece Sāra.
“Īstenībā caur atrakciju reālas lietas iemācās, jo daudzi bērni nav mērlenti vispār redzējuši, viņi nezina, ko ar viņu dara. Viņi pazīst mazo lineālu, kam ir 20 centimetri, bet tad, kad iedod metrīgo, tad jau viņš atkal pavisam savādāk. Mērķis ir caur spēlēm vai caur reālu mērīšanu iemācīties darboties,” norāda Rūjienas vidusskolas matemātikas skolotāja Guna Kūla.
Vides ekspedīcija notiek dažu stundu garumā, bet parasti Rūjienas vidusskolas skolēni šādās ekspedīcijās aizvada divas dienas. Tad tajās piedalās divas paralēlklases. Katra klase šādās ekspedīcijās piedalās vienu reizi gadā rudenī vai pavasarī.
“Šajās dienās iznāk mācību līdzeklis, kas tā arī saucas – “Ideju krātuve vides ekspedīcijām”. Un tajā mēs būsim uz 308 lappusēm apkopojuši visu to savu pieredzi. Mums ir arī atbilstoša infrastruktūra, jo kopš skolu tīkla reorganizācijas mums ir vairākas solu ēkas bijušas - Rūjas skola, Jeru skola, Vilpukas skola -, kur ir piemēroti apstākļi gan mācību nodarbībām, gan nakšņošanai,” stāsta Rūjienas vidusskolas direktora vietniece mācību darbā, projekta vadītāja Nelda Jaunzeme.
Jaunajā mācību līdzeklī vilktas paralēles ar ANO ilgtspējīgas attīstības mērķiem - tādiem kā ilgtspējīgām kopienām un pilsētvidi, atbildīgu resursu patēriņu un dzīvību uz zemes un ūdenī. Jaunajā mācību līdzeklī vides ekspedīcija tiks izmantota kā mācību pieeja globālās izglītības apguvē. Skolā jau šobrīd pedagogiem notiek arī apmācības par to, kā vies ekspedīcijas vadīt un organizēt.