Ārpus Rīgas

''Neatkarīgo Tukuma Ziņu'' galvenā redaktore Ivonna Plaude par novada vistu fermu

Ārpus Rīgas

13 km garajam “ielāpu ceļam” uz Krievijas robežas finansējums aizvien neatrodas

Rudens vētras var ietekmēt Pāvilostas mola izbūves termiņus

Rudens vētras var ietekmēt Pāvilostas mola izbūves termiņus

Jau otro reizi nākas pagarināt Pāvilostas molu būvniecības darbus. Pēdējo rudens vētru laikā jūrā ieskalots un izpostīts būvlaukums. Lai varētu pilnībā pabeigt celtniecības darbus, ir jāatjauno pievadceļš uz mola galiem. Visticamāk, darbus izdosies pabeigt tikai nākamajā gadā, kaut arī joprojām pastāvot cerība visu izdarīt vēl šogad. Laika apstākļi Pāvilostas ostā apturēja darbus arī pērn.

Laika apstākļi šajā rudenī būvniekus no Lietuvas uzņēmuma AS „Kauņas tilti” nav lutinājuši. Jautājot, vai šāda situācija sadārdzinās Pāvilostas molu būvniecības izmaksas, Latvijas reģiona vadītājs Mindaugs Kazakevičjus uzsver, ka projekta pasūtītājam par to galva nebūs jālauza, papildu darbu izmaksas segs pats uzņēmums, bet bažas ir par termiņu atlikšanu:

„Mēs gribam pabeigt būvdarbus jau šogad, bet viss ir atkarīgs no laika apstākļiem. Diemžēl mēdz būt tādi laika apstākļi, kurus mēs nevaram ietekmēt, līdz ar to var gadīties arī tā, ka būvdarbi jāpārceļ uz nākamo gadu. Jūra tur ir skarba.”

Tieši laika apstākļi apstādināja būvdarbus arī pagājušā gadā, atceras Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvics. Šobrīd iespēju robežās būvdarbi turpinās, taču pēc šīm rudens vētrām nācies piedzīvot nepatīkamus brīžus. Līgums paredzēja, ka molu pagarināšanas projekts noslēgsies šī gada 10. oktobrī.

„Celtniecības beigu fāzē mums uznāca stiprākā vētra, kāda septembra beigās vispār ir bijusi pēdējo gadu laikā. Vētra ir izpostījusi būvlaukumu. Tagad ir jāatjauno pievadceļš uz mola galiem, lai varētu turpināt betonēšanas darbus.

Termiņi kārtējo reizi ir ievilkušies, un esam līgumu ar AS „Kauņas tilti” pagarinājuši līdz nākamā gada pavasarim,” saka Griškēvics.

Šobrīd jau labi redzami abi pagarinātie moli, viens no tiem ir gandrīz 160 metrus garš un 6 metrus plats.

Pašām konstrukcijām vētra nav kaitējusi, arī ostas darbam noskalojumi netraucēšot, skaidro ostas pārvaldnieks: „Moli ir vajadzīgajā garumā, gandrīz pilnībā ir izvietoti arī akmeņu krāvumi. Tas, kas bija palicis, ir klāja betonēšanas darbi. Šie darbi sākās no jūras puses un pakāpeniski virzās uz krastu, tāpēc bija izveidots pagaidu ceļš, ko vētra burtiski ieskaloja jūrā. Tagad tur pat ar kājām vairs nevar aiziet. Kad pagaidu ceļš būs atjaunots, sāksies betonēšanas darbi, taču arī tikai tad, kad laiks atļaus.”

Molu pagarināšana nav vienīgais projekts, kas tiek īstenots Pāvilostā, pašlaik aktīvi būvdarbi notiek piestātnē, kas atvēlēta jahtām.

„Labiekārtojam jahtu servisa centru. Pavisam nesen tika pievienots elektrības pieslēgums stacionārajam celtnim, kas ir pasūtīts Nīderlandē. Visticamāk, tas ieradīsies oktobra beigās. Celtnis mums ļaus izcelt jahtas un zvejas kuģus jebkurā laikā. Līdz šim mums bija jāizsauc no Liepājas mobilais celtnis, tas bija dārgi,” atzīst Griškēvics.

Pāvilostas ostā šobrīd ir modernākais jahtu ziemošanas serviss un jahtu centrs Latvijā. Pārziemošanai Pāvilostu šogad jau izvēlējušies vairāk nekā divdesmit jahtu īpašnieki no dažādām pasaules valstīm.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti