Sadaļas Sadaļas

4. studija

Kā rīkoties, saņemot aizdomīgus ziņojumus par situāciju valstī un pasaulē?

4. studija

4. studija

«Izaicinājums» autovadītājiem - rudenī remontētais ceļš Rauna-Drusti

Rudenī remontētais ceļš Drusti – Rauna tagad ar vieglo auto nav izbraucams

Ceļa posmu starp Drustiem un Raunu remontēja pagājušā gada rudenī, bet tagad tas izskatās drausmīgs un ar parasto vieglo auto nav izbraucams. Brauciens pa šo ceļu P29 ir slidens, dubļains un bedrains.  “Latvijas valsts ceļi” skaidro, ka ceļa kvalitāti ietekmēja tas, ka remonts notika paša gada beigās un ceļš nepaspēja nosēsties. Uzņēmums sola ceļu greiderēt, kad tas nožūs un to varēs darīt.

“Mana māja atrodas šī ceļa malā, un man ir paveicies, ka braucu ar pietiekami augstu mašīnu, bet ar parasto vieglo auto te nav ko darīt! Neesmu pārliecināts, ka sabiedriskais transports to var izbraukt,” stāstīja vietējais iedzīvotājs  Jēkabs Podnieks.

Šis ir Latvijas reģionālais autoceļš, kopējais garums - 31.8 kilometri, kas lielākajā daļā klāts ar grants segumu.

Nogriežoties no Vidzemes šosejas, sākums daudzsološs - normāls grants ceļš, bet drīz vien kļūst skaidrs, kāpēc vietējie iedzīvotāji nav apmierināti ar šī ceļa seguma kvalitāti.  

VAS “Latvijas valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova raidījumam pauda, ka “pavasaris šogad ir bijis diezgan straujš, un ļoti strauji visos grants autoceļos notika atkušana, un ļoti daudzos posmos ir ieviesti masas ierobežojumi, kurus mēs ieviešam katru gadu uz grants autoceļiem pavasarī, brīdī, kad iestājas šķīdonis, kas nozīmē, ka grants autoceļi zaudē savu nestspēju”.

Bet kāda jēga tad ir no remontdarbiem, ja tik un tā jākratās pa bedrēm, jāizvairās no lielām šķembām, jācenšas izvairīties no risēm, bet peļķes un dubļi ir neizbēgami?

Kononova skaidroja, ka “šis posms varbūt ir vēl sarežģītāks nekā citi grants autoceļa posmi, jo pašās pērnā gada beigās tur ir veikti remontdarbi - ir atjaunots grants segums, līdz ar to tas vēl nav paspējis nosēsties un saformēties, un līdz ar to šis šķīdonis tur izdarīja lielākus bojājumus varbūt nekā uz citiem grants autoceļiem”.

Viņa klāstīja, ka pārsvarā uzņēmums cenšas šos grants ceļa darbus neatstāt uz pašām gada beigām, parasti tie notiek agrāk, un līdz ziemai ceļš paspēj noformēties.

“Pagājušais gads bija atšķirīgs, mēs tikai būvdarbu sezonas sākumā saņēmām papildu finansējumu, kas arī bija jāiegulda līdz pagājušā gada beigām, un līdz ar to iepirkumi tika uzsākti vēlāk nekā ierasti, līdz ar to būvdarbi tika veikti arī vēlāk nekā ierasti, un būvdarbu sezona mums principā ilga līdz decembra vidum, beigām, kas, protams, ir neierasta situācija,” atzina Kononova.

LVC norāda, ka, neskatoties uz to, ka tagad ceļš ir šādā stāvoklī, tas tik un tā ir krietni labāks, nekā pirms ceļa remontdarbu uzsākšanas.

“Diemžēl tie grants autoceļi ir šādi, kas ir ļoti atkarīgi no laikapstākļiem, no mitruma daudzuma, un atvainojamies katrā gadījumā iedzīvotājiem par šīm neērtībām, ko varbūt ir pastiprinājuši šie remontdarbi, kas tika veikti pērnā gada beigās,” pauda LVC pārstāve.

LVC sola, ka tiklīdz šis un citi grants ceļi, kurus ir skāris šļūdonis, būs pietiekami nožuvuši, tos greiderēs un veiks visus nepieciešamos uzturēšanas darbus. Šobrīd to neesot iespējams izdarīt, jo smagā tehnika vēl vairāk sabojātu jau tā bēdīgā stāvoklī esošā ceļa virskārtu.

Ceļa remontdarbus veica firma “ACB” un šie darbi izmaksāja 880 tūkstošus eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt