RŠV "Grebņeva" modernizācijas darbus īstenoja SIA "Delta Construction". Pirmajā kārtā būvuzņēmējs izbūvēja četrus jaunus kontroles paviljonus, kuros nodrošinātas Eiropas centrālās ieceļošanas/izceļošanas sistēmas prasībām atbilstošas, mūsdienīgas darba telpas RŠV muitas un robežsardzes darbiniekiem.
Jaunajos paviljonos tiks nodrošināta infrastruktūra biometrisko datu iegūšanas un pārbaudes iekārtu uzstādīšanai, kā arī efektīvākai robežšķērsotāju plūsmas caurlaidībai. Darbus īstenoja, saglabājot kravas automobiļu caurlaidību.
Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs norādīja, ka RŠV "Grebņeva" modernizācija ir nozīmīgs projekts atbilstošu un mūsdienīgu darba apstākļu nodrošināšanai robežsargiem un muitas darbiniekiem, jaunu tehnoloģisko datu apmaiņas risinājumu ieviešanai. Tas ļauj efektīvāk pārvaldīt un kontrolēt robežas šķērsotāju plūsmas, tādējādi stiprinot valsts robežas drošību. Ņemot vērā, ka Latvijas robeža ir arī Eiropas Savienības un NATO ārējā robeža, modernizācijas pasākumi tiek īstenoti sadarbībā arī ar pārējām Eiropas Savienības valstīm.
Projekta pirmās kārtas būvniecības izmaksas bija gandrīz 931 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), ko sedza no valsts budžeta līdzekļiem. Projekts īstenots Iekšējās drošības fonda 2014.–2020. gada programmas projekta "Ieceļošanas/izceļošanas sistēmas un ETIAS ieviešana" ietvaros.
Turpinot modernizācijas darbus, līdz 2027. gadam RŠV "Grebņeva" iecerēts izbūvēt arī jaunu autobusu pasažieru pārbaudes termināli, kā arī veikt citus RŠV infrastruktūras modernizācijas darbus.
Pagājušajā gadā VNĪ pabeidza pirmā posma modernizācijas darbus Latvijas–Baltkrievijas RŠV modernizācijas projektā. Noslēdzošie modernizācijas darbi projektā norisinājās RŠV "Pāternieki" un "Silene". Projekta laikā tika ieviesta jauna pieeja robežu un muitas kontrolei, padarot tās efektīvākas un ātrākas.
Austrumu robežas izbūves projektā šobrīd pastāvīgais žogs ir izbūvēts aptuveni 30 kilometru apmērā, informēja Gavrilova. Savukārt noslogotākajā Latvijas–Krievijas RŠV "Terehova" 2023. gada sākumā noslēgsies pirmā posma modernizācijas darbi un līdz pavasarim būs noslēgusies otrā posma projektēšana jauna rokas bagāžas termināļa izbūvei.
Latvijas un Eiropas Savienības drošībai nozīmīgu objektu uzturēšana un robežu attīstīšana ir viens no VNĪ darbības virzieniem. Kopumā VNĪ vadībā īstenoto robežšķērsošanas vietu un robežu modernizācijā no 2019. gada līdz 2027. gadam tiks ieguldīti aptuveni 120 miljoni eiro. Lielākais no modernizācijas projektiem ir Austrumu robežas izbūve.