Panorāma

Nepamatoti ieguldīto naudu rezidentu apmācībai nesteidz atgūt

Panorāma

VID ģenerāldirektore iesniedz atlūgumu

Radīts valsts standarts velosatiksmei

Riteņbraucēji: Veloinfrastruktūra kļūst labāka, taču darāmā aizvien vairāk nekā paveiktā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Latvijas riteņbraucēju apvienības un Latvijas valsts ceļu pārstāvji kopā ar citiem interesentiem pirmdien, 30.maijā, dodas vērtēt – kā pašreiz galvaspilsētā vedas ar velosipēdu drošu iekļaušanu kopējā satiksmē.

„Daudz kas ir izdarīts, bet vairāk ir darāmā, nekā ir izdarīts. (..) Bet tagad ir tāds laiks jau pienācis, ka nekādi nevar ignorēt to, ka riteņbraucēji ir!” stāsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības biedrs, velokurjers Māris Jonovs.

Dažādās Latvijas pilsētās parādās aizvien vairāk veloceliņu, taču – ne vienmēr tie ir droši visiem satiksmes dalībniekiem. Tādēļ „Latvijas Valsts ceļu” (LVC) vadībā tapis jauns valsts standarts “Velosatiksme”, kurā apkopota pasaules labākā prakse. Latvijas pilsētās vietas uzlabojumiem ir daudz.

„Vairumā ielu tehniskie parametri ir tādi, kas ļoti brīvi ļauj jau pašlaik izveidot velo infrastruktūru, ielu nepārbūvējot. Daudzi šādi ielu parametri tika izveidoti jau PSRS laikā – ar ļoti platām braukšanas joslām. Ja mēs paskatāmies tendenci Skandināvijā, Rietumeiropā, situācija ir gaužām atšķirīga. Automašīnas brauc pa krasi šaurākām joslām, līdz ar to automašīnu ātrums ir mazāks un velosipēdistiem tiek piešķirta arvien lielāka telpa,” norāda LVC ceļu būvinženieris Aivars Šarpņicks.

Tiesa, pašas ielas var tikt ideāli sakārtotas, taču tām līdzi jāmainās arī domāšanai. No velojoslām nav daudz jēgas, ja tās netiek respektētas. Īsā izbraucienā cauri centram LTV „Panorāma” pamanīja četrus auto, kuri netraucēti stāv uz veloceļa, liekot riteņbraucējam sevi apbraukt pa mašīnām domāto joslu. Tāpat – veloinfrastruktūras veidotājiem jāpiedomā, lai pārvietošanās noteikumi visiem būtu skaidri.

„Braucot šobrīd pa Barona ielas rekomendējošo velo joslu, kreisos pagriezienus ar velosipēdu uztaisīt, sevišķi, ja brauc vairāki riteņbraucēji, nav īsti ērti. Uz katra krustojuma var apstāties un runāt par pretrunīgām zīmēm. Uz Bastejkalna tiltiņa, kur uz zemes ir krāsots, ka vienā pusē ir jāiet gājējiem, otrā riteņbraucējiem, bet ceļazīme rāda, ka viņi drīkst pārvietoties visā tilta platumā abi divi,” strīdīgos gadījumus komentē Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.

Lai pasūtītājus, ceļu projektētājus un būvniekus iepazīstinātu ar jauno standartu un mudinātu to ievērot,' 'Latvijas Valsts ceļi'' un Latvijas Riteņbraucēju apvienība rīko kopīgu informatīvo kampaņu “Mums visiem ir pa ceļam”. Tās laikā notiks bezmaksas semināri katrā Latvijas novadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti