Panorāma

Sociālie partneri piesardzīgi par valdības deklarāciju

Panorāma

Panorāma

E. Rinkēvičs: “Doždj” ir jāatbild par ēterā izskanējušo

Rinkēvičs: TV «Doždj» ielaist Latvijā bija pareizs lēmums

Ļaut Krievijas telekanālam "TV Rain" jeb "Doždj" patverties no Kremļa cenzūras un strādāt Latvijā bija pareizs lēmums. Tādu iespēju ir izmantojušas arī vairāku rietumvalstu mediju krievu redakcijas. Līdzīgas atļaujas Krievijas žurnālistiem ir devušas arī citas valstis. Tā pauž ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs ("Jaunā Vienotība"), vienlaikus norādot – "Doždj" ir jāatbild par ēterā izskanējušo, ka sniegta palīdzība Krievijas armijai.

Krievijas telekanāls "Doždj", kas raida ar Latvijas licenci, savu žurnālistu Alekseju Korosteļevu atbrīvoja no darba, kad viņš raidījumā pauda, ka telekanāls palīdzējis daudziem Krievijas karavīriem, piemēram, ar apgādi un elementārām ērtībām frontē. Daudzi netic, ka tā bija vienkārši pārteikšanās.

"Tīri formāli kā tas izskatās? Tas, kas ir noticis, nav atbilstošs viņu reakcijai. Ja cilvēks ir pārteicies, tad viņu neizmet no darba svešā valstī, kad pastāv draudi deportēt uz ļauno Putina gulagu," komentējis Ukrainas prezidenta biroja  padomnieks Oleksijs Arestovičs.

To, ka "Doždj" apzināti mēģina laipot, uzskata arī Krievijas rakstnieks, uzņēmējs un agrāk arī Krievijas premjera vietnieks Alfrēds Kohs: "Viņi negrib būt nobloķēti Krievijā. Viņi grib būt aktuāli Krievijā. Viņu pamata auditorija ir tur. Tādēļ tik dramatiski atšķiras skatījums uz karu. Viņi uz to grib raudzīties, lai arī ar laba un liberāla, bet tomēr ar tāda krieva acīm, kurš atrodas tur – Krievijā. Un šis skatījums radikāli atšķiras no eiropieša skatījuma."

Gan Kohs, gan arī pazīstamais krievu žurnālists Jevgēņijs Kiseļovs uzskata, ka telekanālam ir jāizšķiras, kurā pusē nostāties. Kiseļovs atzina – šis gadījums parāda, ka vēlēties pašu galveno, kas tagad vajadzīgs – Ukrainas uzvaru un Krievijas sakāvi – ir ārkārtīgi grūti pat Kremļa opozicionāriem.

"Vēlēties savas armijas sakāvi, tajā skaitā sakāvi tiem mobilizētajiem, kuriem kāds pauž aizkustinošu līdzjūtību. Diemžēl šī ir cietsirdīga realitāte, kurā, kā man šķiet un par ko esmu patiesībā dziļi pārliecināts, pārstāj darboties kvalitatīvas žurnālistikas tradicionālie priekšstati. Diemžēl pašreizējā traģiskajā, vēl nebijuša milzīga, cietsirdīga kara situācijā vairs nedarbojas agrākie noteikumi. Vairs nav iespējams stāvēt pāri cīņai. Nākas izvēlēties vienu vai otru pusi: vai nu tu esi labā vai ļaunā pusē. Trešās iespējas nav," pauda Kiseļovs.

"Doždj" galvenais redaktors uzsvēra – izvēle jau sen ir izdarīta un ēterā izskanējušais bija "nepieļaujams incidents".

"Protams, mēs neatbalstām Krievijas armiju. Nekad nevienam nevarēja iezagties tamlīdzīgas šaubas. Nekādu apstiprinājumu tam nekad nav bijis, jo tas nekad nav noticis. Mēs nekad neesam atbalstījuši Krievijas armiju. Un tāpēc, ka mēs to neatbalstām, bet uzskatām Krievijas armiju par spēku, kas īsteno kara noziegumus Ukrainas teritorijā, tieši tādēļ mēs tagad neatrodamies Krievijā," skaidroja "Doždj" galvenais redaktors Tihons Dzjadko.

Plāna rīcībai, ja "Doždj" tiks atņemta licence, pašlaik neesot. "Nezinu. Man nav plāna. Es vienkārši zinu – ja tāds lēmums būs pieņemts, tad, pirmkārt, tūkstošiem krievvalodīgo Latvijas iedzīvotāju zaudēs pieeju informācijai par Krievijas armijas noziegumiem Ukrainā. Un pieeju šai informācijai kā minimums zaudēs 14 miljoni Krievijas pilsoņu ik mēnesi," norādīja Dzjadko.

Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs ("Jaunā Vienotība") uzsvēra – "Doždj" nāksies ievērot Latvijas likumus, uz kuru pamata tam ļauts mūsu valstī strādāt.

"Manuprāt, šobrīd, protams, ar skaļiem paziņojumiem nākt klajā var jebkurš, un politiķiem vienmēr tas patīk. Bet, ņemot vērā, ka mēs runājam tomēr par mediju, ņemot vērā to, ka tā ir samērā sensitīva robeža starp vārda brīvību un faktiski kara atbalstīšanu, manuprāt, būtu ļoti prātīgi, ka sākumā tā iestāde, kurai ir patiešām uzdevums un pienākums izvērtēt šādus gadījumus, izvērtē šo un nāk klajā ar konkrētu secinājumu, cik tālu rīkoties," sacīja ministrs.

Pašlaik vēl turpinās pārbaudes, ko veic Valsts drošības dienests un mediju uzraugs.

KONTEKSTS:

"Doždj" ir 2008. gadā Krievijā dibināts neatkarīgs diennakts televīzijas kanāls, kam šogad Krievijā nācās izbeigt raidīšanu, ņemot vērā stingrākus cenzūras noteikumus šajā agresorvalstī. Kanāls studiju pārcēla uz Latviju.

Krievijā telekanāls pērn tika pasludināts par "ārvalstu aģentu", bet šoruden par "ārvalstu aģentiem" pasludināja "Doždj" ģenerāldirektori Natāliju Sindejevu un divus viņas kolēģus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti