Mani neizbrīna SC & NA kopošanās par tikumību, jo viņu mērķis nav brīva LV, bet totalitāra valsts, kuru pēc tam var nodot Kremlim
— Edgars Rinkēvičs (@edgarsrinkevics) April 6, 2015
Šis teikums Rinkēviča profilā vietnē “Twitter” pirmdien izraisīja vētru gan sociālā tīkla lietotāju vidū, gan politiskajos gaiteņos.
Rakstītais attiecas uz “saskaņiešu” un “nacionāļu” kopīgi atbalstīto likumprojektu, kas paredz skolās aizliegt informāciju, kas varētu graut bērna tikumisko attīstību. Kas tieši būtu aizliedzams, pagaidām nav precizēts.
“Atgādina gandrīz viens pret viens to ļoti absurdo politiku, kādu mēģina īstenot Krievijā, liedzot izteiksmes brīvību, cenšoties uzspiest kaut kādus neviena nedefinētus pareizos tikumības standartus. Faktiski lielā mērā cenšoties radīt tādu mini-Krievijas modelīti šeit,” projektu un abu partiju atbalstu tām raksturoja Rinkēvičs.
Savukārt tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs (NA) pauda, ka tā nav problēma starp koalīcijas partijām, “tā ir diemžēl viena ministra problēma”.
“Nacionālā apvienība ir nolēmusi ārlietu ministru uzaicināt uz frakcijas sēdi sniegt paskaidrojumus un arī sagaida, ka ministrs publiski atvainosies par šādiem ļoti skarbiem apvainojumiem,” pauda Rasnačs.
Ārlietu ministrs atvainoties negrasās. Premjerministre Laimdota Straujuma ("Vienotība") uzskata, ka ir jādomā, ko raksta, un ir kritizējusi ārlietu ministru par neapdomību. Viņa nevar iedomāties, ka koalīcijas partneri iet virzienā uz totalitāru valsti un neredz tam pamatojuma.
Jau vēstīts, ka Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) ierosinājusi nākamajā koalīcijas partneru sanāksmē ielūgt ministru paskaidrot savus izteikumus, jo tā neesot pirmā reize, kad viņš publiski nosodījis kādu no valdību veidojošajām partijām
Rinkēvičs svētdien tviterī pauda, ka NA un „Saskaņas” mērķis nav brīva Latvija, bet gan totalitāra valsts.
Šādi ministrs komentēja 25. martā Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas atbalstītos Izglītības likuma grozījumus, kas nosaka, ka skolās turpmāk būs aizliegta tādu mācību līdzekļu un citu materiālu izmantošana, kuri var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko audzināšanu. Šāda iecere gan izpelnījusies pretrunīgu vērtējumu, piemēram, par to sašutuši ir Latvijas Vecāku foruma pārstāvji.