«Rīgas satiksmes» autobuss uzbrauc sievietei uz kājas; vadītāja rīcībā pārkāpumus nesaskata

Šī gada laikā "Rīga satiksme" saņēmusi vairāk nekā 650 sūdzības par transportlīdzekļu vadītājiem, taču vairums ir nepamatotas, un bieži vien incidentos neuzmanīgi bijuši cilvēki. Līdzīgs gadījums bijis šonedēļ, kad autobuss uzbraucis uz kājas kādai sievietei. Rūpīgi izskatot video ierakstus, uzņēmums vadītāja pārkāpumu nav pamanījis, vēstīja Latvijas Radio.

«Rīgas satiksme» šogad saņēmusi 650 sūdzības par transportu vadītājiem; vairums – nepamatotas
00:00 / 02:47
Lejuplādēt

Aira Bērziņa Latvijas Radio pie savām nama durvīm sagaida, lecot uz vienas kājas. Bērziņa pirms dažām dienām Rīgā autobusu galapunktā Abrenes ielā piedzīvoja nelaimes gadījumu ­–  viņa vēlējusies braukt ar "Rīgas satiksmes" 50. maršruta autobusu, taču, stāvot pieturvietā blakus transportlīdzeklim, vadītājs viņas deguna priekšā durvis aizvēris un, braucot prom, uzbraucis sievietei uz kājas.

"Šitā zona man visa ir zila. Pie potītes ir tie zilumi un stiprs sastiepums. Sasitums man ir apakšā, tieši tur, kur ir locītava," viņa pastāstīja, norādot, ka vadītājs neapstājās, nelikās ne zinis un ļoti strauji aizbrauca.

Pēc medicīniskiem izmeklējumiem noskaidrojies, ka lūzuma nav, taču kājai ģipsī jābūt teju divas nedēļas. Bērziņa par notikušo ir sašutusi, jo apgalvo, ka tā nav pirmā reize, kad "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļu vadītāji tā rīkojas. Jo īpaši nelabvēlīga attieksme esot pret vecāka gada gājuma cilvēkiem un pret personām ar invaliditāti, pie kurām pieder arī cietusī. Lai tādus incidentus novērstu, uzņēmumam tādi šoferi ir jāsoda, uzsvēra Bērziņa.

Ārsta slēdziens pēc sievietes negadījuma.

Par "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļu vadītājiem šī gada 11 mēnešos ir saņemtas 650 sūdzības, no kurām pamatotas ir tikai aptuveni trešdaļa, atklāja uzņēmumā, skaidrojot, ka bieži, piemēram, tās ir par distances neievērošanu ar velosipēdistu. Savukārt gadījumi, kuros sabiedriskais transports uzbrauc kādam cilvēkam un atstāj notikuma vietu, notiek jo īpaši reti, un tādu incidentu šogad nav bijis, apgalvoja uzņēmuma pārstāve Inese Rozīte.

"Vadītāji no notikuma vietas neaizbrauc, ja vien viņi ir tieši iesaistīti šajā notikumā, jo viņi zina, kādas ir sekas. Vienmēr pie šiem drošības jautājumiem esam strādājuši pērn un aizpagājušajā gadā. Vadītājs, ja vien to pamana, viņš necenšas izbēgt uz izvairīties no atbildības, ja vien viņam tāda pienākas," skaidroja Rozīte.

Runājot par iepriekš minēto incidentu, Rozīte norādīja, ka šis negadījums video ierakstos ir rūpīgi izskatīts, taču vadītāja kļūda tajā pagaidām neesot manīta, jo sieviete pietuvojusies transportlīdzeklim, tad, kad autobusa durvis jau ciet un tas jau grasījās doties prom. Tāpēc vadītājs viņu neesot pamanījis.

Gala lēmumu par šo incidentu pieņems policija, kurai nodota visa informācija.

Intervija ar satiksmes drošības ekspertu Oskaru Irbīti
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Savukārt satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norādīja, ka sabiedriskais transports klasiskos ceļu satiksmes negadījumos ar cietušajiem iekļūst salīdzinoši reti.

"Bet jāsaka uzreiz, ka tie ceļu satiksmes negadījumi, kuros sabiedriskais transports ir iesaistīts – tie ir daudz redzamāki, jo plašāk tiek atspoguļoti un, ja notiek kāds negadījums, potenciāli cietušo ir vairāk," viņš norādīja.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt