Posmā starp Krišjāņa Barona un Brīvības ielu pirmdien, 15.maijā, plkst.19 notiks zibakcija, lai pievērstu uzmanību "Rīgas satiksmes" plāniem nocirst daļu Pērnavas ielas koku, Latvijas Radio raidījumā stāstīja apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Kaspars Zandbergs.
Zibakcijas organizatori LETA norādīja, ka "Rīgas satiksme" plāno izcirst 31 kastaņu Pērnavas ielā, posmā starp Krišjāņa Barona un Brīvības ielu. Masveida koku izciršana iecerēta, lai tur varētu kursēt vēl neapstiprinātais Skanstes līnijas tramvajs.
Zandbergs teica, ka zibakcijas laikā plānots arī izsniegt dzeltenus plakātus, kur attēlots "Rīgas satiksmes" plāns - tas, kā Pērnavas iela varētu izskatīties nākotnē. Šajā plānā noteikts skaits koku vairs nav paredzēti.
"Rīgas satiksmes" pārstāvis Zaķis gan norādīja, ka tas ir tikai tehniskais zīmējums, kas iesniegts Eiropas Komisijā (EK). Tehniskais projekts iecerētajai Skanstes tramvaja līnijai vēl nemaz neesot tapis.
Līdz ar to pagaidām nav skaidrs, kur tieši atradīsies iecerētā tramvaja līnija, kur ietves un vai tur būs koki vai nē. "Tehniskais zīmējums ir tikai rasējums, kādā veidā varētu izskatīties," klāstīja "Rīgas satiksmes" pārstāvis.
Pēc viņa teiktā, darbs pie Skanstes tramvaja līnijas izbūves tehniskā projekta risināsies aptuveni gadu pēc EK akcepta saņemšanas, un tikai pēc tā izstrādes varēs redzēt, kā izskatīsies Pērnavas iela.
"Nevaru apgalvot, ka koki netiks aiztikti, taču tiks meklēti risinājumi, lai kokus pasargātu," piebilda Zaķis.
"Rīgas satiksme" jūnijā, jūlijā cer sagaidīt EK akceptu Skanstes tramvaja līnijas izbūvei.
Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu.
Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu. Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.
Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus.